04 marca, 2020

Serweta śr.63 cm. Zrób razem ze mną :-)


Dzień dobry 🌞
Pogoda zmienną jest i wie to każdy z nas , zwłaszcza teraz gdy po niby zimie wkraczamy w pierwszy wiosenny miesiąc . Zima zapomniała o nas . Wiosna już jest choć to nie 21 marca :-)
Lubię ten miesiąc bo zawsze czuć już ciepło słońca i odradza się powoli wszystko wokół nas.
Taki miesiąc pełen nadziei , zwłaszcza dla tych, którzy za zimą nie przepadają.

Serwetka dzisiejsza jest takim lekkim zwiastunem wiosny - kwiatowa, kłoskowa  a mnie osobiście skojarzyła się z pawimi piórami :-) Może , że Kraków , może , że czapka krakuska :-)



Serweta jest średnicy 63 cm i zrobiłam ją z Arii 5 , na szydełku nr 1,50 mm.
Wzór odtworzyłam na podstawie schematu obrusa z "Szydełkiem i na drutach " nr 3/2018 wykorzystując tylko 24 okrążeń i dodając od siebie 4 rzędy.


Zaczynamy od środka -  12 o.ł. i zamykamy w kółko
24 podw s 
24 podw s rozdzielonych  3o.ł.
łuki z 5 o.ł.
*o.ś.+2x2s rozdz.3 o.ł.*
*2 s rozdz.1 o.ł.+ 3o.ł. + 2 s rozdz.1 o.ł. + 3 o.ł.*
*pęczek z 3 s łączonych górą +1o.ł.+2s w łuku rozdz.3o.ł.+ 1o.ł. +pęczek + 3 .o.ł.*
i dalej zwiększamy ilość s pomiędzy pęczkami do rzędu 11
12 rząd to puste kratki z 1 o.ł. i zaczynamy ananasy.
W rzędzie 14 zaczynamy tworzyć środkowe kwiaty.

Nie będę omawiać każdego rzędu bo myślę , że niewiele osób to zainteresuje a schematu nie mogę zamieścić z uwagi na obowiązujące prawo w Polsce, z którym i tak się nie zgadzam.

Schematy w polskich gazetkach są ściągane z innych źródeł i bez podania tych źródeł , nie są to autorskie projekty bo gdyby takie były - to byłoby imię i nazwisko autora.

Schematy się powtarzają w różnych publikacjach a będąc za granicą nie jeden taki projekt wcześniej widziałam. Jest też internet i różne portale z robótkami a gazetki też są ogólnie dostępne.
Tak na prawdę nie rozumiem tego do końca.
Wiem tylko,że chodzi o kasę by gazetki kupić a reszta nie ważna.

Temat rzeka więc nie będę nudzić.

A takie są zbliżenia serwety :



Można powiedzieć , że jest romantyczna? chyba tak :-)

A pawie pióra ? chyba też :-)
Rok temu ustrzeliłam taki pawi okaz w Parku Holland w Londynie :-)




A anioł jak to anioł stróżuje :-)

Życzę Wam miłego dnia 🌞🌞🌞


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲⛄☔🌞☔⛄🌲



14 komentarzy:

  1. Prześliczna serwetka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna i jest romantyczna, no jest i już. :) Absolutna piękność. Ty jesteś mistrzynią serwetek!!! Miłego dnia. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i życzę miłego dnia 🌞

      Usuń
  3. Kolejna piękność. Z gazetkami masz rację. Niedawno oglądałam gazetkę z serwetkami i okazało się ze połowę z nich mam w innych gazetkach. Wydawnictwa chyba się ci jakiś czas wymieniają wzorami.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz to mało się opłaca kupowac gazetki z robótkami bo wzory ciagle te same a niestety mam słabość by nie kupić. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  4. Bożenko kolejna cudowna serweta!!! Piękna!!! A zdjęcie pawia jest niesamowite!!!!! Buziaki kochana!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym parku mieszka na stałe kilka pawi ale rzadko chwalą się całym swym pięknem. Udało się utrwalić całą rewię a ta serweta przyciągnęła wspomnienia. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  5. Piękna serweta :) Niestety nie mam talentu do szydełkowania, ale zawsze miło popatrzeć na prace innych Pań, które mają do tego smykałkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Дуже гарна скатертинка!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  7. Piękna serwetka. Lubię wzory z motywem jak to nazwałaś pawie oczka. Zaczynam ją dziergać.
    Może mi wysłać mesendżerem schemat tego wzoru. Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)