25 listopada, 2021

Czapka z warkoczami.


 Dzień dobry 🌞

w słoneczny czwartek. Warkocze to moje ulubione ściegi na druty . Wyzwalają morze kreatywności i są po prostu , jak dla mnie, piękne.

Można nimi podkreślać fason a także figurę .  Pięknie prezentują się na wszelkiego rodzaju  ubraniach, dodatkach do nich , w różnorodnych dekoracjach domu . To ścieg ponadczasowy i zawsze w modzie. Oczywiście moim skromnym zdaniem. 

 Warkocze tworzą wyraźne wzory strukturalne ale uwaga ! :-) ściągają dzianinę wszerz .  Musimy o tym pamiętać i przy nabieraniu oczek na drut zwiększyć ich ilość. Najlepiej wykonać małą próbkę ściegu i ocenić ile trzeba naddać oczek. 

Ściągając dzianinę , warkocze dodatkowo zwiększają jej ocieplenie . Same zalety i piękno samo w sobie. 



Po ostatnich dziergadłach na drutach zostało mi trochę włóczki Nako Sport Wool w kolorze kremowym .  Dokładnie motek z odrobiną . Pomyślałam o czapce dla siebie. Już dawno tak jasnej czapki nie miałam a wiadomo , że biel odmładza , odświeża zmęczone życiem oblicze :-) Więc ... czemu nie.




Czapka ma wysoki ściągaczowy otok oraz dwa rodzaje warkoczy. Drobniejszy jest z 4 oczek a szeroki z 9 oczek.  Całkowita wysokość bez pompona  to  33 cm a szerokość bez rozciągania - 16 cm . 

Moja głowa ma obwód 52 cm i czapka jest lekko dopasowana. Sam ściągacz 2/2  jest wysoki na 14 cm. Rozrysowałam schemat tego co poczyniłam na drutach nr 5 :-) Czapka ma 4 duże warkocze i 4 mniejsze - w sumie 70 oczek z podwójnymi przerwami lewych oczek pomiędzy warkoczami.




Czapkę zrobiłam na drutach prostych , zaczynając od dużego warkocza. Zszycie czapki jest niewidoczne bo biegnie wzdłuż warkocza. Pastelowo kolorowy pompon ze sztucznego futra jest doszyty  . 

Czapkę już wypróbowałam i jest  ciepła i miła dla głowy. Gdyby nie zimowa aura , nic mnie by nie zmusiło do noszenia czapki, która najczęściej z włosów robi "naleśnika" ale trudno - coś za coś. Lepiej być zdrowym z wygładzoną fryzurą.




Czapek już trochę zrobiłam i na drutach i na szydełku. Najczęstszym ściegiem były oczywiście warkocze. Wszystkie te czapki znajdziecie na moim blogu i najczęściej w poradnikach krok po kroku . Są w zakładkach : dla dzieci  i  dodatki do ubrań.



Nie wiem czemu ale nie mogę dziś dodać w pisaniu jakiś kolorów. Wszystko na czarno . Może kiedyś zmienią znów bo kolorów w życiu nigdy dość :-)


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🍁🍂🌲






8 komentarzy:

  1. Pieknie wyszła! Ja też lubię czapki w warkocze - w ubiegłym roku miałam wenę na robienie czapek - mam kilka swoich ulubionych, część rozdałam bliskim; w tym sezonie miałam nie robić, ale jak zobaczyłam Twoją czapeczkę, chęć powróciła, szczególnie, że tyle włóczek fajnych na czapki mam w zapasie.
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapki fajnie się robi. Będę czekać , podziwiać bo super dziergasz. Bardzo dziękuję i serdeczności ślę 🌞

      Usuń
  2. Czapka jest rewelacyjna, bardzo mi się podoba chociaż osobiscie nie lubię robić warkoczy, mylą mi się ilości rzędów.Lubie chodzić w czapkach , no właśnie włosy wtedy wypłaszczone .Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko i dobrego weekendu 🌞

      Usuń
  3. Warkocze są ponadczasowe, czapeczka jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację - są ponadczasowe. Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń
  4. Шапочка вийшла чудова! І колекція ваших капелюшків вже не маленька! Вітаю!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Alla i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)