15 lutego, 2022

Srebrno-złota serweta 36 cm średnicy

 



Dzień dobry 🌞

w słoneczny , lutowy a jednak  wiosenny dzień 🌞

Moja dzisiejsza serweta jest zimowa a nawet można przyjąć , że  świąteczna . Błyska srebrem i złotem Centralnie kwiat typu gwiazda betlejemska otoczona gałązkami. Wszystko otula zwykła złota siatka zakończona  łukami słupków z pikotkami.



Ma średnicę 36 cm i zrobiłam ją na szydełku nr 1  ze srebrnych i złotych resztek niewiadomych kordonków ale myślę , że to popularny Yarn-Art. Wzór upatrzyłam na Pinterest i musiałam go przetestować  ... bo tak już mam :-)

Schemat jest tu KLIK




Jeszcze te srebra , złota wpisują się ten obecny czas - czas karnawału ...a jak zapusty to faworki zwane chrustem lub odwrotnie. Językoznawca Pan Prof. Jerzy  Bralczyk tak o tych słodkościach mówi 

Chrust to określenie polskie, metaforyczne. Przyrównuje niewielkie, kruche ciasteczka do delikatnych, suchych gałązek. Natomiast obca nazwa faworek prawdopodobnie pochodzi od rodzaju kokardki, którą kiedyś przyozdabiało się strój. A ciastko właśnie przypomina wstążeczkę.

Tak ściągnęłam z Internetu :-)ale zawsze dobrze wiedzieć lub przypomnieć sobie czy odświeżyć. Ja wolę nazwę chrust. Chrustu nie piekłam już kilka lat  - kupiłam ale jest tak smaczny jak domowy choć nie co grubiutki.



W sumie dużo i często piekę ciasta bo lubimy zwłaszcza w weekend mieć coś słodkiego ale pączki i chrust od lat kupuję w zaprzyjaźnionej piekarni.

Kwitnące kalanchoe przypomina o nadchodzącej wiośnie :-) tym bardziej ,że dostałam je od wnuka. 



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌞🌲❆☔❆🌲🌞



4 komentarze:

  1. Serwetka jest piękna, śliczny schemat znalazłaś a nici mimo że resztkowe zdały egzamin.Faworki ,wstażki, u nas w stroju regionalny od włosów aż do ziemi jest właśnie FAWOR a to czerwona wstązka o szerokości 25 cm związana w duża kokardę której końce sięgają ziemi.Faworki piekę na tłusty czwartek. Pozdrawiam karnawało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Urszulko za opis fawor. Nie wiedziałam o tym. Taka wstążka musi pięknie wyglądać. W faworkach meczy mnie smażenie i chyba dlatego nie piekę ich od lat. Bardzo dziękuję i serdeczności ślę 🌞

      Usuń
  2. Świetna serwetka 😀😃Chrust bardzo lubię i mam wypróbowany przepis !

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)