11 lutego, 2022

Szary ażurowy żakiet

 


Dzień dobry 🌞

Nie taki straszny ten luty :-) u mnie pierwsze nieśmiałe zwiastuny wiosny i oby ewentualny mróz nie popsuł wszystkiego :-)

Dziś się pochwalę nowym żakiecikiem na lato a lato przecież wkrótce. Sweterek zrobiłam już dawno ale musiał odczekać swoje by go wyprać , wyprasować i zrobić zdjęcia. 

Nie wyobrażam sobie lata bez narzutek , żakiecików i sweterków. Jestem zmarzluch i tyle a sweter to mój przyjaciel na całe życie i na cały rok. Tylko grubość się zmienia i oczywiście wzór.

Szary żakiet wykonałam z bawełnianego kordonka Scheepjes Maxi Sugar Rush na szydełku nr 1,25 w oparciu o szydełkowy splot zamieszczony na Pinterest. Schemat ściegu jest tu KLIK



Sweterek nie jest zapinany bo tak lubię i ma rękawy długości 3/4 - też tak najbardziej lubię . Jest ażurowy, lekki i ozdobi nie jedną bluzkę czy sukienkę.  Dekolt ma okrągły , prosty fason.



i tył 


Żakiet waży tylko 313 g i wykorzystałam niecałe  7 motków po 50 g o długości nitki 280 m. Kordonek ten jest bardzo aksamitny w dotyku, delikatny i ma lekki połysk , którego na tych moich zdjęciach nie widać. Kiedyś z tego kordonka Maxi Sugar Rush w  kolorze bordowym zrobiłam obrus i bieżnik dla chrześnicy . Do dziś doskonale się te wyroby trzymają i wyglądają. 




Może ten sweterek też będzie dobrze się nosił. Czas pokaże. Lubię szare kolory w padające w srebro i taki jest ten żakiecik . Na letnie stylizacje i nie tylko będzie super. 

Dzierganie żakietu zaczynamy od tyłu. Splot ma 16 oczkowy motyw więc ustalamy szerokość poprzez wielokrotność liczby 16. U mnie jest to 194 oczek w tym podwójne słupki na początku i końcu rzędu. Na wysokości 30 cm robimy podkrój pod pachy , których wysokość jest 21 cm.



Następnie dziergamy dwa przody z pokrojem na dekolt. Zszywamy na szydełku oczkami ścisłymi bo wtedy szew jest delikatny i po prostu ładny. Teraz czas na rękawy a jak już są - całość wykańczamy pliską - rząd półsłupków , rząd powtarzających się  półs + 3 o.ł. a szydełko wbite w co 4 oczko , rząd półs , rząd słupków i rząd półsłupków. 


A tak na mnie to wygląda ale nie na letniej sukience 



Myślę ,że będzie bardzo przydatny, praktyczny i pożyteczny :-)

Jeszcze jedna sprawa bo obiecałam. Nie z musu ale przekonania ,że jest to super miejsce. Super miejsce na sprzedaż albo kupno niepowtarzalnych, wyjątkowych rzeczy. Ja sama nie mam zamiaru, przynajmniej w najbliższym czasie, sprzedawać swoich wytworów ale wiem ,że wiele osób jest zainteresowanych sprzedażą tego co tworzą . Jest taka polska platforma - sklep z rękodziełem i produktami handmade oraz vintage gdzie można za darmo umieścić swoje wyroby . Jest to TENDSY a adres www.tendsy.pl 

Firma powstała niedawno bo 2020 r i jej ideą jest propagowanie rękodzieła w Polsce. Pośredniczą pomiędzy wytwórcą a kupującym. Jak wiemy rękodzieło nie jest doceniane u nas i najwyższy czas to zmienić. Może to im się uda i oby się udało bo rzeczy ręcznie wykonane to po prostu unikat i żadna fabryka tego nie wytworzy. 

Cel Tendsy jest zbieżny z moim i dlatego zainteresowałam się ich emailem. Może podejmę z nimi współpracę ale  w zakresie poradników krok po kroku. Za darmo bo cel jest jeden - najpiękniejsze są ręcznie robione rzeczy, produkty , przedmioty a w nich wyrażać siebie  :-)

A dziś to piątek , piątunio jak mówią niektórzy - życzę Wam dobrego weekendu :-) 




❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌞🌲❆☔❆🌲🌞



2 komentarze:

  1. Piekny I delikatny, szydelko nr 1.25 to sporo dziergania jak na narzutkę ale jesteś cierpliwa. Żakiet jak znalazł na lato ,ja też zmarzluch jestem.Pozdrawiam, pieknie było przez 2 dni, dzisiaj zerwał się wiatr i deszcz, dobrze że zakupy zrobilam przed południem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też pada i pochmurno po ładnych dwóch dniach. Deszcz potrzebny by rosło ale czy już będzie? Bardzo dziękuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)