08 kwietnia, 2022

Szydełkowe pisanki . Zrób razem ze mną :-)

 



Dzień dobry 🌞

za chwilę już Wielkanoc a jak wiosenne święta to niemożliwe wręcz by zabrakło kolorowych jajek na stole czyli pisanek .

U mnie też oczywiście będą farbowane w łupinach cebuli i spożywczych kolorowych farbkach. Będą też  szydełkowe ozdoby z poprzednich lat i nowość - szydełkowe pisanki zawieszki w jajowych obręczach.

Obręcze w kształcie jaja  mają wymiar : 29 cm wysokości i 21 cm szerokości. Wypełniłam je na szydełku nr 1,25 mm szydełkowymi ananasami - klasyką szydełkowych splotów.




Kolorowa pisanka powstała z resztek kordonków DCM Traditions ( fuksja, błekit, żółty, pomarańcz ) , Kaja 15( biały i czerwony), Scheepjes Maxi Sugar Rush ( szary ) i nie wiadomego pochodzenia kordonka zielonego . W rzeczywistości to jajo wygląda super pięknie co nie udało mi się sfotografować.


Pomarańczowe jajo powstało z kordonka DCM Traditions i ozdobiłam go trzema motylkami z kordonków Kaja i zielonego ze srebrną nitką niewiadomego pochodzenia.



Trzecie , ostatnie jajo powstało z kordonków jak pomarańczowa pisanka . Kolor fuksji.

z moimi aniołami


Przepis na takie szydełkowe jajo jest taki :-)


6 o.ł. zamykamy w kółko
2x2 s rozdzielone 3 o.ł. + 11 o.ł. + 2x2 s rozdzielone 3 o.ł.
2x2 s rozdzielone 3 o.ł. + 7 o.ł. (o.ś. w 6 o.ł.) + 7 o.ł. + 2x2 s rozdzielone 3 o.ł.
2x2 s rozdzielone 3 o.ł. + 5 o.ł.(wbić szydełko w 6 o.) + 10 o.ł. + 5 o.ł. od 6 o + 2x2 s rozdzielone 3 o.ł.
2x2 s rozdzielone 3 o.ł. +5 o.ł. +  20 podw. s  + 5 o.ł. + 2x2 s rozdzielone 3 o.ł.
2x2 s rozdzielone 3 o.ł. +5 o.ł. +  20 podw. s z 1 o.ł.  + 5 o.ł. + 2x2 s rozdzielone 3 o.ł.
2x2 s rozdzielone 3 o.ł. +5 o.ł. +  18 łuków z 8 o.ł.  + 5 o.ł. + 2x2 s rozdzielone 3 o.ł.
i dalej ananas do końca 

A motylki tak powstawały


Motylki też kojarzą się z wiosną więc dlatego usiadły na moich jajach - zawieszkach. Na grupach na Facebook są podobne robótki  ale najczęściej z kwiatami . Były inspiracja dla mnie do tworzenia własnych dekoracji.

Miłego weekendu Wam życzę 🌻🌻🌻 i miłych przygotowań do nadchodzących świąt 🌼🌼🌼





❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌞🌲🌻🌼☔🌼🌻🌳🌞




5 komentarzy:

  1. Piekne jajka w obręczach, śliczne kolorki.U Ciebie już świątecznie ja chyba w sobotę lub niedzielę będę dekorować.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba dopiero w czwartek ..
      Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń
  2. PRZEPIĘKNE!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Super!
    Śliczne te ananasowe jajka w obręczach i z motylkami. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)