05 kwietnia, 2022

Zajączkowa serweta średnicy 36 cm . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞
w deszczowy poranek. Po krótkim powrocie zimy , znów mamy wiosnę. Pada ,  pada  ale to dobrze bo zmywa kurz a rośliny będą rozkwitać jeszcze mocniej. 


Zbliżamy się do wiosennych świąt i pomimo obiecanego nie będę nic szydełkować z tej okazji , powstały jednak jakieś wielkanocne drobiazgi. Po komplecie zielono- żółtym - czas na serwetkę . Tylko z czym? zajączkami ? królikami ? Znów dylemat jak to poprawnie nazwać do publikacji .🐇


Gdy się rozglądam tu i tam , widzę , że są króliki i zające i tylko podpis je dzieli. W przyrodzie jest jednak inaczej - zając jest większy, smuklejszy od królika. Pierwszy wolny a drugi domowy.

🐰🐇🐰



A tradycja polskiej Wielkanocy co mówi ? wybiera zająca jako pogański symbol tych świąt i to już od XVII w. W marcu zające łączą się w pary a ich okres godowy poświadcza nadejście wiosny.

Tak na prawdę to wszystko jedno czy to królik czy zając a święta świętami . Może będą inne ale będą. Czas wojny i pandemii nie sprzyja świętowaniu ale w gronie rodzinnym tradycje powinniśmy pielęgnować na ile się da i jak się da.

Serweta z królikami jest nieduża . Ma średnicę 36 cm . Zrobiłam ją  z białego kordonka Babylo 10 na szydełku nr 1,25 mm. Środkowy kwiat podkreśliłam zieloną Kają 15 a obrzeże całości - żółtą Kają 15. To taki "zabieg" :

jest wiosna, kwitną kwiaty a na zielonej trawce siedzą zajączki wygrzewające się w słońcu i czekają na Wielkanoc. Oklapnięte uszko budzi uśmiech i sympatię :-)

Czy się udało? Myślę , że tak . Serwetka jest wiosenna, świąteczna i zabawna.




🐰

Wzór wpadł mi w oko na Pinterest a tu link do schematu KLIK

Jest do przerobienia tylko 21 okręgów i każdy chętny jeszcze zdąży  wydziergać taką serwetkę :-)



🐇🐰🐇

Zajączkowa serweta wyfrunęła a raczej wyskoczyła z mojego domu .....oczywiście do wnuczek. Z nowych wielkanocnych gadżetów zostaną u mnie tylko  pisanki-zawieszki ale o nich opowiem następnym razem.



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌞🌲🌻🌼☔🌼🌻🌳🌞



3 komentarze:

  1. Już dawno robiłam serwetki z zajączkami, serwetka cały czas aktualna , sporo osób ja dzierga ,jest bardzo symboliczną, Twoja bardzo fajnie wygląda z dodatkiem zieleni i żółci.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś serwetkę wg tego wzoru (na blogu w poście *Serwetka z zajączkami*), choć z zupełnie innnym zakończeniem:)))
    Idealny wzór na świąteczną, Wielkanocną ozdobę stołu - śliczna Twoja jest - delikatna, misterna i wiosenna.
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna serwetka i wzór ciągle aktualny. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)