11 czerwca, 2022

Szal na lato

 


Dzień dobry 🌞

w Światowy Dzień Robienia na Drutach w Miejscach Publicznych :-)

Obejmuje to święto nie święto dzierganie też na szydełku. To okazja poznania innych zakręconych , którzy odważą się wyjść z robótkami na ulice , do parków. Nigdy nie brałam udziału w takich akcjach bo po prostu preferuję swój fotel i skupienie. Samotność z drutami czy szydełkiem całkowicie mi odpowiada i jak już nie raz pisałam to też moja terapia .

Nie mniej jednak podoba mi się ten pomysł , nawet bardzo. Może kiedyś się odważę :-) Nie byłam też nigdy w kawiarniach z robótkami by łączyć przysłowiową kawę z dzierganiem i rozmowami. Może nie dorosłam :-) albo jestem dinozaurem :-)


Dziś natomiast pochwalę się ażurowym szalem na lato w kolorze złamanej nieco bieli , który zrobiłam na prezent . Ma długość 190 cm a szerokość 55 cm. Pomysł połączenia ściegów jest mój własny.

Jest zrobiony na szydełku nr 1,75 mm z trzech nitkowego Kokonka . Skład włóczki to 85 % bawełny organicznej i 15 % wełny merynos. Jeden motek waży 200 g ( długość nitki - 1000 m ). Szal pochłonął półtorej motka.


Ażurowy szal ma cztery pasy szydełkowych splotów , z których jeden z pęczkami się powtarza. Ma też wykończenie - przy szyi wachlarzyki z 5 słupków , po bokach - dwa rzędy półsłupków a na nich łuki z 3 o.ł. , na dole poniżej ananasów - łuki z 3 o.ł. w każdym łuku podsumującym ananas



Schemat pasa z ananasami znajdziecie pod linkiem KLIK . Już z tego wzoru korzystałam i powstała bluzka i ażurowy szaliczek.  Dalej ten splot wyjątkowo mi się podoba. A tu poniżej stare prace :


bluzeczka                                szaliczek

A dzisiejszy pas tak się prezentuje :-) Troszeczkę go zmieniłam bo zakończyłam łukami z 4 o.ł. z jednej  strony a nawracając - z 8 o.ł.


Szydełko to ma do siebie gdy robimy szal czy szalik - splot jest taki sam po obu stronach robótki bez zastanowienia jak dziergać. Przy robótkach na drutach - musimy wzór jakby odwracać.

Myślę i mam nadzieję, że koleżance zmarzluchowi jak ja , spodoba się ten prezent. Będzie w sam raz na chłodniejsze wieczory narzucony na letnią  bluzkę czy sukienkę. Ociepli ramiona dzięki domieszce dobrej, ciepłej wełny. Jest lekki, zwiewny i ciepły zarazem.


Zrobiłam zdjęcia też na swoim najczęstszym spacerowniku - Ogród nad Sudołem. To mały , osiedlowy park kieszonkowy. Dobrze, że jest taka moda na tworzenie takich enklaw zieleni.


Wierzyć się nie chce ale to już połowa czerwca - czas tak leci , biegnie a my razem z nim. Czerwiec to mój ulubiony czas gdy dni są długie a wieczory i noce ciepłe. Wiosna zamienia się w lato. To też  czas moich wakacji od codzienności i 


"...Już za parę dni, za dni parę
Weźmiesz plecak swój i gitarę..."
                                                                                             (fr.piosenki "Lato,lato" do słow L.J.Kern)



Czasy się zmieniły bo pesel też się zmienił  więc plecak zamieniam na walizkę a gitarę w robótkę :-) 


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌞🌲🌻🌼☔🌼🌻🌳🌞

7 komentarzy:

  1. Szal jest WOW, oryginalny, cudowny.Wspanialy prezent , na 100 % że koleżanka będzie zadowolona.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Och - piękny ten szal!!! Podoba mi sie bardzo, sama miałabym ochotę na zrobienie takiego, ale wzór ananasków mnie zniechęca - nie wiem czemu nie lubię ich dziergać, choć kilka razy zmierzyłam się z nimi. A w gotowej robótce tak pięknie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najwyższy czas wydziergać ananasy. W starszym wpisie jest schemat tego anansowego pasa. Bardzo dziękuję Małgosiu i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. W sam, aby się okryć, kiedy zrobi się niespodziewanie nieco chłodniej albo zacznie wiać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wyszedł ten szal! No szał po prostu =) wykończenie fantastycznie się prezentuje. Ja w tym roku nie brałam udziału w Dniu dziergania w miejscach publicznych, bo się rozchorowała, ale nadrabiam co roku na wyjeździe wakacyjnym =D pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  5. No pieknie, wielki talent !

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)