29 listopada, 2022

Słonecznikowe zawieszki śr.35 cm

 


Dzień dobry 🌞

dziś rozchmurzę Wam pochmurny listopadowy dzień słonecznikami. Kwiatami, które kochają słońce i śledzą jego bieg po niebie. Budzą się w kierunku wschodu , zasypiają zwrócone na zachód.

pole słoneczników w południowej Francji

Powiecie - pospolity kwiat - to prawda bo rośnie prawie wszędzie na świecie choć pochodzi z Ameryki Północnej ale na pewno nie wszystkim wiadomo , że tarcza słonecznika to mnóstwo kwiatów , z których rodzą się smaczne i odżywcze nasiona . Jedno ziarenko = jeden kwiat. A każde z nich to bogactwo minerałów i witamin o niskim indeksie glikemicznym. 

taka ozdoba stołu będzie na długo - nie zapomnijcie o wodzie

Słonecznik a właściwie jego ziarenka możemy jeść na surowo solo , jako dodatek np do jogurtu ale też może być przyprawą w naszej kuchni. Pasuje prawie do wszystkiego. Ja najbardziej lubię go w chlebie :-)  pieczonym własnoręcznie ale nie tylko.


Szydełkowe słoneczniki nie są tak piękne jak kwiaty w naturze ale są słoneczne, pogodne i przyciągają dobre emocje . Tak moim skromnym zdaniem. W sumie wydziergałam cztery takie zawieszki w dwóch wielkościach obręczy : 40 cm i 35 cm.  Te większe opisałam tu KLIK a w zasadzie tylko jeden . Druga zawieszka została ze mną i wisi sobie na kuchennym oknie - z przesłaniem  niech dzień dobrze się zacznie 🌻


Przyznam szczerze - nie zawsze się to  sprawdza ale zawsze miło popatrzeć . A mniejsze słonecznikowe zawieszki tak się prezentują 


Zrobiłam je na szydełku nr 1 mm z kordonka Kaja : dwa odcienie żółtego, pomarańczowy i ciemna śliwka. Schemat serwety jest z gazetki "Diana Robótki Extra " nr 4/2013.



I jeszcze jedno pole Wam pokażę z południowej Francji. Dla mnie miłe wspomnienie lata Wam życzę dobrego dnia  i przesyłam słonecznikowe uściski 🌻🌞🌻


pole słoneczników i lawendy w południowej Francji




❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


                                         Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌞🌲☔❆🌲🌞



4 komentarze:

  1. Jak słonecznie na blogu , piękne są te słoneczniki na obręczy.U nas też coraz więcej pol słonecznikowych i z kukurydza która też pieknie zdobi.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam jeszcze pól słonecznikowych w Polsce, tak samo i lawendowych. To przede mną. A pola kwitnącego rzepaku też są piękne choć łąki robia na mnie największe wrażenie. Bardzo dziękuję Urszulko :-).

      Usuń
  2. Ależ piękne słoneczniki zakwitły na Twoich zawieszkach:)) Cudowne i bardzo energetyczne, rozjaśnią jesienne, ponure dni:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz właśnie szukam wszędzie koloru . Bardzo dziękuję Małgosiu :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)