10 maja, 2023

Firanka 150/66 cm


Dzień dobry 🌞

wreszcie pięknie jak na maj przystało 🌞🌞🌞

Spacerując można podziwiać ten  kolorowy rozkwit przyrody i nucić piosenkę Starego Dobrego Małżeństwa do słów wiersza Józefa Barana " Ballada majowa  " 

"... a teraz maj dookoła maj wyświęca ogrody
 i cały ja i cały ja zanurzony w jordanie pogody 
a teraz maj i maj i maj dokoła się święci 
od wonnych bzów szalonych bzów wprost w głowie się kręci"...

A zapach bzów jest wszędzie, przynajmniej na moim osiedlu. Zachwycają mnie też kasztanowce , zwłaszcza te czerwone. Jest pięknie i aromatycznie :-)



Dziś pochwalę się firanką. Firanka nieduża, koronkowa , kwiatowa. Ma być na okno kuchenne ale nie dla mnie - dla koleżanki  . Spełniam zamówienie :-) Firanka miała być biała z akcentem czarnego. I taka jest.


Pomysł mój własny, nie uzgodniony. Będzie niespodzianka. Koleżanka daleko się trzyma od Internetu więc się nie wyda jaki projekt powstał. Kilka splotów na szydełko nr 2 i kordonek Pyramid - biały oraz Maximum - czarny.

Zdjęć z pracy nad robótką mam tylko dwa 


Najpierw była listwa na drążek karnisza a później ażurowy środek i boki z pajączkami - 

każdy z osobna .  Na samym końcu zrobiłam kwiaty i dołączyłam oczkami łańcuszka do całości.

A oto szczegóły





Sploty są proste, niemal klasyka szydełka. Firanka jest na okno szerokości  140 cm i nie będzie sie marszczyć bo tak lubię. Firanka ma wymiar : 150 cm szerokości i wysokość 66 cm.

Nie mam takiego okna ani karnisza więc zaprezentuję ją między szafkami  



Tu na moim kuchennym oknie ale moje ma tylko 60 cm :-(





Niech bzy kwitną, niech wiosna trwa i wkoło i w naszych sercach 💚💛

Do zobaczenia :-) 🌞🌷🔆

Bądźcie zdrowi  ❤️


                                         Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Zostaw swój ślad - wszystkie komentarze są dla mnie bezcenne :-)

🦋🌳☔🌷🌞🌹🍀🌲🦋

8 komentarzy:

  1. Super.Biały z dodatkiem czarnego na firanie zawsze myślałam że be a jednak wyszło rewelacyjnie.Kwiatki czynią firankę bogatą, koleżanka będzie zachwycona.Pogoda niby słoneczna jednak wieje zimny wiatr.Świat w kolorach ,cudnie jest.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że ją ucieszy-za miesiąc bedzie wiadomo :-)Bardzo dziękuje Urszulko :-)

      Usuń
  2. Osiedle macie pieknie zagospodarowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ładnie bo dużo zieleni. Osiedle stare - moj blok to rocznik 1980 .

      Usuń
  3. Firanka jest nieziemska!!!! Bosko wykonana! Podobają mi się wszelkie detale, jest tak śliczna, koleżanka podanie z zachwytu...no nie padnie, ale mega się ucieszy. hehe Tworzysz magię, naprawdę to robisz. :) Ślicznie wygląda Twoje osiedle na zdjęciach, aż nieco dłużej spojrzałam. Pozdrawiam i życzę pięknego wiosennego dnia. <3 :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. osiedle stare - przestrzeń , zieleń i wszystko w miarę zadbane. Dobrze tu sie mieszka i są spacerowniki też :-) Bardzo dziękuję i trzymaj kciuki by koleżance spodobała sie ta firanka jak Tobie :-) Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie zaprojektowałaś i wykonałaś firankę. :)
    Czarny akcent dodał uroku firance. :)
    Koleżanka będzie mile zaskoczona i na pewno zachwyci się niespodzianką. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)