15 maja, 2024

Kolorowa bluzeczka na lato ☀️🦋☀️

 


Dzień dobry 🌞

Kolorowo u mnie za sprawą małej bluzeczki dla nastolatki. Oczywiste ta nastolatka to moja starsza wnuczka. Bluzka jest kolorowa jak lato, bawełniana więc doskonała na nadchodzące upały i skromnie ażurowa czyli  przewiewna jak to na lato.


Bluzka to dwa kwadraty z małymi rękawkami. Dekolt łódkowy. Zamiast tradycyjnych szwów wybrałam zygzaki z szydełkowych oczek łańcuszka. Robiona jest na szydełku nr 1,75 mm z kolorowych resztek kordonków Kaja Ariadny.


Pracę zaczęłam od kwiatowego kwadratu i tu jest różnica przodu i tyłu. Kwiatowy motyw ma ten sam wzór ale kolorystycznie nie co się różni. Bluzka ma przód-tył i tył-przód. Obojętnie , która strona będzie ubrana. Pasy słupków przeplatałam pustymi kratkami - 1s +1 o.ł. a czasem , dla urozmaicenia, dziergałam pasy słupkowych  pączków z 3 narzutów.


Taka bluzka to dobra zabawa z szydełkiem i kolorowymi nitkami. Co przyjdzie do głowy to można wpleść. Trzeba tylko trzymać się fasonu czyli tu w tej bluzce - kwadratu. Wykorzystałam mnóstwo resztek.


Źle jest prezentować szydełkowe ubranka bez modelek. Ale trudno. Bluzka jest weselsza w realu ale utrzymana w tonacji niebieskiej bo to ulubiony kolor Helenki.




Oczywiście - zrobiłam i drugą bluzkę bo musi być sprawiedliwość :-) ale o tym opowiem w następnej relacji :-)

☀️🦋☀️


A na koniec sentencja Wisławy Szymborskiej , która dziś mi "wpadła w oko "- może komuś się przyda , może ktoś uwierzy w swoją siłę , swoją sprawczość ...w końcu wszystko jest możliwe

"Maj to pora roku, kiedy wszystko jest możliwe , a marzenia stają się rzeczywistością "


☀️🦋☀️


Bądźcie zdrowi  ❤️

🌷🍃🌲🌞🌿🌱🌸

                                   
  Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

🌷🍃🌲🌞🌿🌱🌸


2 komentarze:

  1. Z niczego zrobiłaś cudeńko, bluzeczka dla wnusi na lato jak znalazł, a mnie się nie chce.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna bluzeczka i wspaniały pomysł na wzór. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)