09 maja, 2024

Biało-srebrna czapeczka



Dzień dobry 🌞

po raz pierwszy w najpiękniejszym miesiącu roku gdzie barwom nie ma końca,  dzięki przyrodzie , która nas otacza. Lubię bardzo ten czas choć w tym roku pokonał mnie sławny wirus i świat przez okno podziwiam. Ale to się wkrótce skończy 🌞

W świecie robótek moich mało się teraz dzieje ale mogę się pochwalić małym, skromnym dziergadłem. Czapeczka - bardziej ozdoba niż regularna czapka. Będzie dla wnuczki ale też muszę i drugą zrobić :-) by nie było ewentualnych swarów :-)


Czapeczkę zrobiłam na szydełku nr 2 z resztek biało-srebrnej włóczki , niewiadomego pochodzenia . Dziergana jest od góry . Po centralnym słupkowym kółku zastosowałam technikę siatki czyli pustych kratek - 1 słupek + 2 oczka łańcuszka. Ostatni okrąg to szydełkowe wachlarzyki z 5 słupków.


Z boku przyszyłam szydełkowego kwiatka z perełką w środku. Kwiat ma trzy poziomy i samodzielnie "kuli się " do środka .


Moje wnuczki mają ciemne włosy i ta czapeczka tym bardziej będzie ozdobą , dodatkiem do "kreacji" :-) być może :-) bo nie wiem czy ten pomysł wykorzystają. 


A mnie tak  "naszło" i tak zrobiłam. Dawno temu, bo sześć lat temu,  zrobiłam dla starszej wnuczki czerwoną ażurową czapeczkę. W poście jest dokładny przepis czapeczki KLIK


Długo była w użytkowaniu więc może teraz też tak będzie :-)


Bądźcie zdrowi  ❤️

🌷🍃🌲🌞🌿🌱🌸

                                   
  Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

🌷🍃🌲🌞🌿🌱🌸



2 komentarze:

  1. Bardzo delikatna czapka, skoro wcześniej nosiła to teraz też będzie, serce się raduje jak wnusie noszą co babcia zrobi.Zdrowia Bożenko życzę, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna taka czapeczka ,ozdobna i praktyczna 😚😚

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)