27 maja, 2024

Kapelusz na lato 🦋☀️🦋

 


Dzień dobry 🌞

Ostatnio oglądałam jakiś polski serial a jedna z bohaterek nosiła szydełkowy kapelusik. 👒Pomyślałam : czemu nie . Mogę znów wydziergać i dla siebie i wnuczki. Znów bo w zamierzchłych czasach jak byłam bardzo młoda dziergało się różne ubrania a kapelusiki były nawet w modzie. Kolorowe i wdzięczne.👒


Pogrzebałam w robótkowych zapasach i odkryłam  kilka motków bardzo starego kordonka Ariadny w sam raz na kapelusz bo nitka bawełniana i gruba. Czy ktoś pamięta Misia ?ja niestety nie ale jest duże prawdopodobieństwo , że dziergałam z niego. Te motki jakiś czas temu dostałam od koleżanki więc nie mój zakup. Metka była w środku kłębka.


Miła niespodzianka i troszkę polskiej historii. Właśnie z tych nici jest ten kapelusik dla starszej wnuczki. Jest bawełniany, przewiewny - w sam raz na nadchodzące upały. Zrobiłam go na szydełku nr 2,5 mm, dziergając głównie słupki i trochę półsłupków.  Dla ozdoby włączyłam w ten silny kolor ecru , niebieską nitkę z jakiś bawełnianych resztek.


Dla dodatkowej ozdoby z  nitek Kai w błękitach zrobiłam kwiatka z koralikiem pośrodku.

 Może to bratek?

A przepis na kapelusz jest prosty : zaczynamy od góry, od 16 słupków w pętelce . Następnie w co drugim słupku - robimy 2 s. Trzeci okręg to podwajanie słupków a czwarty w co 10 s robimy 2 s. Kilka rzędów przerabiamy słupkami.

Zmieniamy  kolor nitki i półsłupkami wykonujemy cały okrąg. Teraz rondo kapelusza i wracamy do ecru nitki.

W co drugim słupku robimy 2s. a następne rzędy przerabiamy tylko. Kończymy błękitnymi półsłupkami.


Myślę, że wnuczce przypadnie do gustu i będzie miała na upalne dni by ochronić głowę przed słońcem. A może i w inne dni ponosi ten kapelusik. Zobaczymy :-)





Życzę Wam miłego i fajnego tygodnia , ostatniego już majowego.🦋☀️🌼



☀️ 👒 ☀️


Bądźcie zdrowi  ❤️

🌷🍃🌲🌞🌿🌱🌸

                                   
  Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

🌷🍃🌲🌞🌿🌱🌸

4 komentarze:

  1. Dziękuję i wzajemnie.Tez kiedyś robiłam kapelusiki ,wyszedl ekstra.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Śliczny, wnuczka napewno będzie zadowolona :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Moniczko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)