20 lutego, 2016

Żakiet? dlaczego nie ?




Żakiet to jedna z najbardziej klasycznych rzeczy w  kobiecej garderobie. Zawsze kiedy „ nie masz co na siebie włożyć” staje się on najlepszym przyjacielem. Potrafi ukryć największe mankamenty figury i jest doskonałym rozwiązaniem na każdy dzień.
Słowo "żakiet"  pochodzi od francuskiego słowa jacquette  wg encyklopedii PWN.
Różnorodność krojów, kolorów i materiałów z jakich są wykonywane żakiety daje ogromne "pole do popisu" , daje ogromne możliwości stylizacji. Może być na każdą okazję i od święta i do pracy i do szkoły i na wakacje.
Żakiet można wykonać też na drutach czy szydełkiem. Można połączyć też te dwa sposoby. Mój autorski żakiet jest takim przykładem.



Fason prosty a rękawy lekko rozszerzone, wzór ażurowy robiłam dość luźno by żakiet był miękki a ażurowe oczka duże .Dekolt wykończyłam szydełkiem ściegiem półsłupków wspak. Robimy półsłupki nie od prawej do lewej, tylko od lewej do prawej strony robótki.Zapięcie to troczki z łańcuszka robionego z podwójnej nitki włóczki . Aby się zbyt nie plątały na końcu zaczepiłam podłużne kolorowe koraliki.

Ścieg ażurowy na szydełku robiłam od karczku żakietu w dół.

Ściegi to:
  •  na druty  dżersejowy prosty i francuski
  •  szydełko  ażurowy
Ścieg ażurowy na szydełku poniżej , łącznie z tyłem żakietu.Włóczka akrylowa z supełkami. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)