06 grudnia, 2018

Biedronki - kamizelka. Zrób razem ze mną :-)




Ciepła kamizelka dla dziewczynki czyli mojej wnuczki z biedronkami. 
Wzrost 124 cm ale będzie na dłużej. Łódkowy dekolt, warkoczowe karczki i pasące się na trawce dwie sympatyczne szydełkowe biedronki.

Wełna z merynosów w kolorze szarym i zgniłej zieleni a czerwona i czarna to mieszanka wełniano-akrylowa InterFox Family. Druty nr 2 i szydełko nr 5.

Fason kamizelki to dwa prostokąty. Karczki przodu i tyłu robione są osobno , w poprzek. Fantazyjne warkocze są ich ozdobą. Karczek podkreślają paski czerwono-czarne i są one także
 wykończeniem pach. Pomysł zrodził się w mojej głowie jak podziwiałam biedronkowe kolczyki wnuczki. Kamizelka zawsze się przyda więc jest .


Wymiary kamizelki z biedronkami : długość 45 cm a szerokość 32 cm x 2.

Zaczęłam od biedronek bo nie wiedziałam czy mi wyjdą podobne do tych sympatycznych owadów.
 Z efektu pracy szydełkiem byłam zadowolona więc zabrałam się za plecy kamizelki. I od tego zaczniemy kolejny poradnik krok po kroku :-)


Najpierw karczek z warkoczami , robiony w poprzek.

Nabieramy na druty 29 oczek  i przerabiamy ściągaczem 3/3 przez 6 rzędów.

Krzyżujemy ze sobą po dwa pasy prawych oczek ze środkiem trzech lewych oczek : w tyle zostawiamy 6 pierwszych oczek i przerabiamy najpierw trzy ostatnie prawe oczka, następnie trzy lewe i na końcu trzy prawe ,które były pierwszymi.
Drugi warkocz robimy odwrotnie:trzy lewe zostawiamy od tyłu a trzy prawe od przodu a przerabiamy jak warkocz pierwszy. 
Następnie dziergamy znów ściągacz 3/3 przez kolejne 10 rzędów. Krzyżujemy ze sobą trzy środkowe pasy , tak jak pierwszy warkocz.
Znów ściągacz 3/3 na wysokość 16 rzędów i krzyżowanie jw. Po kolejnych 16 rzędach - takie samo przeplatanie pasów. Powstaje środkowa jakby ósemka.
Teraz kolejne 10 rzędów i krzyżowanie zewnętrznych pasów . Po sześciu rzędach zamykamy oczka ale nie odcinamy nitki.
Dołączamy czerwoną włóczkę i nabieramy oczka wzdłuż boku z warkoczami. Ściegiem francuskim przerabiamy 6 rzędów po dwa kolorowe. Następnie szarą nitką i dżersejem robimy dól kamizelki. Zakończenie to 10 rzędów ściegu francuskiego.

Przód kamizelki wykonujemy tak samo , przy czym plisa wykończeniowa  to 6 rzędów 
zielonego koloru i 4 szarego.


Zszywamy ramiona, zostawiając dekolt łódkowy - po 7 oczek są ramiona.
Czerwoną nitką nabieramy oczka od czerwonego pasa przodu do czerwonego pasa tyłu i francuskim przerabiamy 6 rzędów : 2 czerwone, 2 czarne i 2 czerwone = wykończenie pach.


Szydełkowe biedronki to czerwone kółko z samych słupków z czarnymi elementami z łańcuszka i słupków. Oto przepis na dużą biedronkę:

czerwona włóczka : w pętelce robimy 10 s 
20 s
40s
*s+2s w 1 oczku* i mamy tyłów.
Główka - czarna włóczka:  1s+9 półs +1s a następnie pomniejszamy w 7 rzędach ilość półs do 5o.
Całość obrabiamy oczkami ścisłymi dodając czułka z 3 o.ł. u góry główki.
Osobno robimy czarne kropki : półs w pętelce - 10, 7 i 5 by kropki były nierówne . Następnie doszywamy do tułowia szydełkowej biedronki.
Przez środek tułowia ciągniemy czarną linię z o.ł. kończąc ją dwoma rzędami słupków. Najpierw robimy dwa s a następnie 3 s i doszywamy.

Małą biedronkę robimy podobnie z trzech okręgów brzuszka i 5 rzędami główki. 

Pod brzuszkiem biedronek zostawiłam nitki wełny by je troszkę wybrzuszyć. Biedronki doszywamy do kamizelki , robimy łańcuszkowe czarne  nóżki i trochę odstającej zielonej trawki.
Tu już fantazja musi być osobista.


Znając moją wnuczkę - będzie skakać z uciechy bo jest pełna nieposkromionej energii
a ja będę się cieszyć razem z nią, tym bardziej ,że ta biedronkowa kamizelka, moim nie skromnym zdaniem ... fajnie mi wyszło :-)


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

⛄❆🍂☔🍂❆⛄





3 komentarze:

  1. Cuuuudnie!!! Mega mi się podoba,a biedronki uwielbiam. :))) Jesteś bardzo kreatywna, pięknie tworzysz!!! <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po prostu śliczna!!!! Cudowne biedronki :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. jest tak cudna ,ze mi dech zapiera. Masz telent dziewczyno

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)