12 grudnia, 2018

Szydełkowa ozdoba świecy. Zrób razem ze mną :-)







Świątecznych drobiazgów ciąg dalszy :-)
Rozglądałam się po sklepach za bardzo małym stroikiem na świąteczny stół. Rozczarowało mnie to co zobaczyłam i tak wpadłam na taki pomysł ubrania świecy w szydełkowe ozdoby.

Świeca ma średnicę 8 cm a cały stroik - 20 cm.
Zrobiłam go z bawełnianej  włóczki Scarlet w kolorze zielonym, czerwonym i ozdobiłam grubym srebrnym kordonkiem i gotową złotą kokardą. Świecą też musiałam coś zrobić bo była wściekle pomarańczowa - nawet nie wiem czemu takie świece kupiłam. Może ten energetyzujący
 kolor mnie ujął ?być może :-)


Nalepiłam na nie czerwone serwetki. Ale chyba kupię nową świeczkę, czerwoną lub białą:-)
Jeszcze zdążę bo do świąt 11 dni :-)

Typowego poradnika nie będzie bo nie robiłam zdjęć.
Stroik wyszedł tak z impulsu wieczorową porą :-)i wykorzystałam to co pod ręką było :-)
Szydełko 1,75 mm.


Zaczęłam od podstawy świecy na średnicę 8 cm. Robimy więc zielone kółeczko : w pętelce - 12 s a następnie w każdym s robimy dwa s . Trzecie okrążenie daje nam 50 s.
W ostatnim okrążeniu robimy 50 półsłupków.

Teraz ciągniemy w górę : 50 s w trzech rzędach.

Od podstawy srebrną nitką najpierw zrobiłam 8 łuków po 8 o.ł. ale zrezygnowałam z tego pomysłu a łuki zostały. Drugi wariant to : zaczepiamy 2s o dwa s podstawy rozdzielając je 3 o.ł.  + 4 o.ł. + 1s zaczepiony o 4 s + 3 o.ł. + 1s na następnym s + 4o.ł. i tak do końca okręgu = otrzymujemy
 12 motywów = łuków pomiędzy s. W każdym z tych łuków czerwoną nitką  robimy: 
*2x2s rozdzielone 2 o.ł. + 5o.ł.* i następnie:
*2x2s rozdzielone 2 o.ł. + 3o.ł. + o.ś. w łuku + 3o.ł.*
*2x2s rozdzielone 2 o.ł. + 4o.ł. + o.ś. w łuku + 4o.ł.*
*2x2s rozdzielone 2 o.ł. + 5o.ł. + o.ś. w łuku + 5o.ł.*
*2x2s rozdzielone 2 o.ł. + 6o.ł. + o.ś. w łuku + 6o.ł.*
*2x2s rozdzielone 2 o.ł. + 7o.ł. + o.ś. w łuku + 7o.ł.*


i tak dalej możemy zwiększać średnicę koronki wokół świecy. Ja skończyłam na 7o.ł. bo stroik musiał być mały . Koronka tworzy szydełkową podkładkę  świecy w kształcie gwiazdy.

Srebrne wykończenie góry podstawki pod świecę to :
* o.ś. + 1 s +  3o.ł. + 2 podw.s w 1 o. + 3o.ł. + 1s*
samo układa się tak jak na zdjęciu, tworząc jakby kuleczki :-)


Chciałam też zmienić kolor świecy i tu przerobiłam dwie metody w oparciu o filmiki na YouTube.
Nieszczególnie mi to wyszło ale wiem ,że ta druga metoda na zimno jest lepsza. Pierwszy filmik dotyczy naklejenia serwetki na ciepło przy użyciu suszarki do włosów. 
Ja na pewno przygrzałam za bardzo :-) a filmik jest pod linkiem 



Drugi sposób to naklejenie na zimno przy użyciu trzonka np pędzelka i tu lepiej moja świeca wygląda i szybciej została zrobiona. Filmik :
https://youtu.be/I_IKje4OFGY



Obie świece nieszczególnie pasują do szydełkowego stroika. Ale ja jestem zadowolona.
Może komuś z Was też się spodoba taki skromny stroik świąteczny
 ale własny , niepowtarzalny.




Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

⛄❆🍂☔🍂❆⛄



5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł :)
    i praktyczny, a takie lubię najbardziej :)
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za opis :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy14:31

    Super

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł, piękny. Mała rzecz a jakże efektowna

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny ten stroiczek

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)