09 grudnia, 2018

Koszulki na 12 cm bombki. Zrób razem ze mną :-)




"Choinko zielona pokaż nam gałązki
założymy na nie leciuteńkie  bombki"


wyczytałam w internecie , spodobało mi się więc powtarzam. Nie znam jednak autora 
bo przy tym wierszyku podano autora Marię Konopnicką a wśród jej wierszy 
nie znalazłam takiego. Internet kłamie?
często i coraz częściej.

W tym roku "rzuciłam się" z szydełkiem na bombki :-) tych koszulek, ubranek powstało dość sporo. 
Były już 8 cm , teraz coś większego - ubieramy akrylowe kule o średnicy 12 cm.

Bombki są duże i kolorowe w barwach Bożego Narodzenia : czerwony, zielony ,złoty , srebrny. Potrzebujemy :  kolorowy kordonek Scarlet , grubą nitkę złotą i srebrną , szydełko 1.75 mm
 oraz złota  wstążka.



13 o.ł.
36 s
*3s łączone górą z 5o.ł.*
* o.ś. w środku łuku + 3 o.ł. + 7 s w łuku + 3o.ł.*
*o.ś. + 4 o.ł. + 5 s + 4 o.ł. *
*o.ś. + 5 o.ł. + 3 s + 5o.ł.*
* 3s łączone górą + 3 łuki z 5o.ł.*
łuki z 5 o.ł. x 3 okrążenia

Robimy dwie takie połówki i łączymy je  ze sobą szydełkowymi 1  o.ł. z połączonych nitek złotego i srebrnego kordonka w taki sposób : 1 o.ł. , połączenie , 1 o.ł. itd.



Kokardę robimy sami wg przepisu tutaj lub dowolnie lub gotową - pełno ich teraz po sklepach
w różnym kolorze i wielkości. Doszywamy. Ja jeszcze dowiązałam srebrne i złote "wąsy"
pod kokardkami.


Zostało trochę kordonków więc wydziergałam już dla siebie ( choć niekoniecznie :-)
parę kolorowych koszulek na 8 cm bombki wg przepisu, który sama opracowałam i jest tu
z jedna różnicą - mniej łuków bo Scarlet jest bardzo gruba w porównaniu z kordonkiem Kaja.

A inne moje bombki takie były :-)


i takie


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

⛄❆🍂☔🍂❆⛄



2 komentarze:

  1. tak pięknych bombek nie widziałam. Cuuudooo. Jesteś artystką pod każdym względem. Gratuluję talentu !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zasłużyłam ...ale bardzo dziękuję 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)