13 listopada, 2020

Bluzka - kwadrat. Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry🌞

w kolejny smętny listopadowy poranek, przynajmniej tu u mnie w Krakowie.

Mam w rodzinie listopadową młodą dziewczynę i to dla niej powstała ta kolorowa, kwadratowa bluzka.

Latem zapytała mnie czy nie mogłabym zrobić jej bluzki w kwadracie , podobnej to tej w Pinterest. Wtedy odmówiłam, że to bardzo nudny do wykonania projekt :-) Teraz gdy mam rekonwalescencję i wszystko wolniej robię -  powróciłam w ten pomysł z myślą o jej urodzinach.

Zapamiętałam fason  mandali czyli koła zamkniętego w kwadracie. Reszta jest moja . Wykorzystałam resztki z kordonkowych robótek  , głównie pozostałości z mozaikowego  zielonego obrusa.

przód i tył kwadratowej bluzki 

Trochę zabawy miałam z łączeniem kolorowych nitek. Tył i przód różnią się kolorami i ich rozmieszczeniem. Bluzka ma pięć kolorów -  zieleń, chaber, lila, błękit i brąz . Składa się z dwóch kwadratów o boku 46 cm. Dekolt łódkowy - przy zszyciu ramion - sam wychodzi :-)

Rękawki zaznacza jeden rząd słupków wokół pachy. Bluzka robiona jest samymi słupkami. Jest łatwa do wykonania nawet przez początkujących. Fason mandali wyzwala kreatywność - można kombinować kolorami, można zrobić ją w jednym kolorku, można też wykorzystać cieniowane kordonki, włóczki.



Przepis jest taki na szydełko 1,50 mm

w pętelce - 12s i następne dwa okrążenia podwajamy liczbę słupków : 24, 48

4 rząd - w co drugim oczku 2 s 

5 rząd - w co szóstym oczku 2s

6 rząd - okrążenie pustych kratek : *1+2o.ł.* szydełko wbijamy w co drugie oczko

7 - 13  rząd - same słupki lub w co szóstym dodajemy s

14 rząd - rozdzielamy słupki na cztery części i zaczynamy kwadrat - u mnie 44 s +3 o.ł. powtórzone trzy razy przy czym  1 część to 12 podws+6s+4półs+6s+12podws .

15 rząd - jedna część : 18 podws+14 s+18podws (w pętelce 2x2podws rozdz.3o.ł.)

16-30 rzędy - same słupki lub puste kratki  z narożnikami 

Gdy mamy już dwa kwadraty - zabieramy się za zszycie , zostawiając u góry  przerwę na dekolt a na boku - przerwę na rękawki.  Rękawki to jeden okrąg brązowych słupków wykończony półsłupkami rakowymi. Dekolt ma takie samo wykończenie.


Doszłam w końcu do wniosku, że to fajna bluzka . Prosta ale jednak ma coś w sobie. Przy pracy nad nią można się pobawić także łącząc kolory w dowolny sposób. 

Z dzisiejszego spaceru mam takie osiedlowe obrazki - mimo niezachęcającej aury - trzeba spacerować ... jak nie uprawia się żadnych sportów.


A z niedzielnego podkrakowskiego spaceru mam takie obrazki :-)


Mieliśmy pojechać do Doliny Racławki ale były takie tłumy, że pojechaliśmy nieco dalej w sielskie, wiejskie klimaty. Ostatnie jabłka i gruszki złociły drzewa.


Było pięknie słonecznie , spokojnie .  I takiego nadchodzącego weekendu Wam życzę :-)








💗Bądźcie zdrowi 💓



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌻🍄🌞☔🍂🌳




8 komentarzy:

  1. Super to jest bluzka, idealny prezent. :) Tak sobie myślę, że jakby się u Ciebie ubierać, to by się wyglądało niesamowicie oryginalnie, kobieco, tak prawdziwie pięknie. :) Pozdrawiam i życzę bardzo miłego weekendu. :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞 Pięknego weekendu 😍

      Usuń
  2. Oryginalny pomysł i bardzo fajny efekt końcowy - podoba mi się!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo piękna i oryginalna bluzka, dobra ciocia.Na letnie upały wspaniała.Super wykorzystane końcówki i kolorki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko i serdeczności ślę 🌞

      Usuń
  4. Kochana, ależ mnie zaskoczyłaś! Myślałam, że zarzuciłaś moją ideę od razu gdy ją wypowiedziałam :-) Tym bardziej jest mi niesamowicie miło, że jednak podjęłaś się tej robótki. Wykonanie jest mistrzowskie. I to zestawienie kolorów - poezja! 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam,ze będzie niespodzianka bo rzadko tu zaglądasz 😍

      Usuń
    2. I jest niespodzianka 😍 Uwierz, że duża 💖

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)