23 listopada, 2020

Sweter z Mikołajem na dwa latka . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

Jak wiecie mam dwie wnuczki. Starszą zabezpieczyłam w nowy ciepły sweter i oczywiście powstał sweterek dla młodszej.

Pomyślałam o Mikołaju, najbardziej rozpoznawalnym chyba symbolu świąt i nadchodzącej zimy. Mikołaju , którym cieszą się i mali i duzi. Mnie fascynuje i rozczula wręcz dziecięca wiara w istnienie Mikołaja, dobrego staruszka , który przynosi prezenty o jakich marzą. To oczekiwanie , ta radość maluchów jest bezcenna.


Dawno temu dla moich wnuków a było ich wtedy dwoje, wyhaftowałam takie obrazki , które do tej pory wiszą w ich pokojach :-)

Jeszcze wierzą i to jest cudne :-) 

Mikołaj nam dorosłym przynosi wspomnienia dzieciństwa , błogiego czasu choć nie tak bogatego jak obecnie ale naszego  i to też jest piękne. 

Święta nadchodzą i pewno na długo zostanę w tym temacie, tym bardziej, że "produkuję " gwiazdki.


A wracając do sweterka - wybrałam znów z zapasów,  wcześniej zakupioną mieszankę wełnianą w sklepie TEDI , cieniowaną Wave. Włóczka ma pastelowe , przechodzące róże, błękity i kremy . Jest z lekkim włosem, mięciutka i ciepła. Mikołaj powstał z resztek włóczek w kolorze czerwonym, szarym, srebrnym , białym i beżu w dwóch odcieniach. Sweter zrobiłam na drutach nr 4. 


Najpierw przód z Mikołajem, którego grafikę znalazłam na Pinterest . Na druty nabieramy 52 oczka . Ściągacz jest 2/2. Długość sweterka - 42 cm a szerokość 2x39 cm.  Po zszyciu ramion od góry dziergałam rękawy, zakończone rulonikiem , podobnie jak dekolt.


Białych włóczek było dwie - bardzo gruba i taka jak Wave. Grubsza dałam na futrzane elementy . Srebrną nitką podkreśliłam wąsy , brodę i brwi. Czerwone nitki tez były dwie, w dwóch odcieniach. Inna trochę jest czapka od płaszcza :-) ale to w ogóle nie przeszkadza.


Takich świątecznych swetrów nie robiłam dużo. Jeszcze dwa lata temu wydziergałam dla starszej wnuczki sweter z choinką a bombki na niej były perełkowe.



💗Bądźcie zdrowi 💓



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌻🍄🌞☔🍂🌳




5 komentarzy:

  1. Jaki piękny, przypomniałaś młode lata.To piękny świat wierzyć w Mikołaja, my 6 grudnia distawalismy jakiś słodycz, potem 24 grudnia przychodziło Dzieciątko z większym prezentem.Nikt oprócz mamy nie mógł być w pokoju jak przychodziło Dzieciątko, jakie to było fascynujące, jak ono to zrobiło, fajne czasy były.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie bywał w dzieciństwie Aniołek a Mikołaj tradycyjnie 6.12 . Piękny czas dzieciństwa i chyba teraz bardziej ten czas się ceni. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  2. Bożenko sweterek jest piękny! Świetny jest ten wyglądający Mikołaj :). U mnie w domu zawsze przychodził Gwiazdor :).
    Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie Aniołek 😍 Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam i buziaki 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)