05 listopada, 2020

Chabrowa sukienka. Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞
w ten wyjątkowo słoneczny jesienny dzień.

Witam z intensywnie głębokim  niebieskim kolorem, który swoja nazwę zawdzięcza polnym kwiatom - chabrom zwanym też bławatkami. Bławatki obok maków kojarzą mi się z wakacjami, latem i łanami zbóż , wśród których wychylają się czerwone i niebieskie główki kwiatów. Taka sielskość wspomnień  młodych lat :-)

Chaber , pomimo swojego piękna, jest uważany za chwast i chyba dlatego taki widok z moich wspomnień raczej obecnie się nie zdarza. Z drugiej strony jest cenną rośliną leczniczą i miododajną oraz obecnie też - dekoracyjną .W medycynie naturalnej - znany od lat i ceniony głównie w chorobach nerek. Ma właściwości antybakteryjne, moczopędne , żółciopędne, przeciwgrzybicze i przeciwzapalne.  

Kolor chabrów jest tez kolorem szlachetnego kamienia - szafirów. Mówimy też o tej barwie - kobalt. Myślę ,że wszystkie te nazwy są dobre bo wszystkie wywodzą się od jednego - niebieskiego - barwy podstawowej obok żółtego i czerwonego . 

Właśnie z tych trzech barw możemy zrobić , wyczarować mieszając -  wszystkie kolory świata. 



Wracajmy jednak w świat robótek. 

Ostatnia moja sukienka piękny intensywny kolor chabrów zawdzięcza czeskiemu kordonkowi Monika. Wykonałam ją wg mojego autorskiego projektu , który już powtarzam po raz czwarty na specjalne zamówienie mojej Chrześnicy.

Były już sukienki w kolorze fuksji, błękitu i fioletu. Teraz chaber .

Sukienka jest w małym rozmiarze XS a jej długość sięga kolan . Odcinana w pasie. Spódnica lekko rozkloszowana. Rękawy do łokcia . Karczek i dekolt okrągły .

Sukienka jest robiona od góry , od karczku na szydełku 1,25 mm.

Od wcześniej wykonanych sukienek różni się tylko rozmiarem i splotem na rękawach. W sumie są  w niej cztery szydełkowe sploty.

Chabrową sukienkę wykończyłam fioletowymi lamówkami wokół dekoltu i dołu rękawów oraz ostatnie okrążenie spódnicy. Fiolet to resztki kordonku Monika.

Na wykonanie tej sukienki zużyłam niecałe 4 motki . Monika jest bawełnianym kordonkiem , bardzo dobrej jakości , pakowanym w motki 100g o długości nitki 550m. Wydajny jak najbardziej.


Jak zrobić taką szydełkową sukienkę? Zapraszam do poradnika z opisem i schematami pierwszej sukienki w kolorze fuksji 

KLIK 🌞



W sukienkach różne są sploty na rękawkach. 


Chabrowe rękawy są w siateczce , utworzonej z powtarzania : 
 2 słupki  + 2 oczka łańcuszka




Życzę Wam pięknego weekendu pomimo tych wszystkich ograniczeń
oraz
weny tworzenia 🌞


💗Bądźcie zdrowi 💓



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌻🍄🌞☔🍂🌳






10 komentarzy:

  1. Chabry to moje ukochane polne kwiaty. Wianki z nich robiłam jak byłam mała :). Piękna sukienka wyszła w idealnym kolorze! Buziaki Bożenko i dla Ciebie również dużo zdrowia!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię chabry chociaż już rzadko je spotkać.Suknia jest piękna, zgrabna chrzesnicza musi mieć super figurkę,ale Ty jesteś pracowita
    Pozdrawiam i życzę zdrówka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie szkoda,ze chabrów tak mało wszędzie . Bardzo dziękuję Urszulko 🌞

      Usuń
  3. Twoje sukienki są jak z bajki, idealne, unikalne, do zakochania się w mig. <3 Lubię chabry, takie to niebieskie promyki łąk. :) Wszystko mi się w tej sukience podoba, a dokładnie sobie ją obejrzałam, do tego dodatki w kolorze ukochanego fioletu, jest idealnie. <3 Pozdrawiam, życzę miłego weekendu, weny twórczej, tego, czego pragniesz. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszko i serdeczności ślę🌞

      Usuń
  4. No niezłe sukienki ! :) Po prostu piękne !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oniemiałam :-o Czapki z głów! Uwielbiam ten kolor, ale to wiesz dobrze. Sukienka jest czarująca! Znowu przekraczasz moje wyobrażenia <3 Wielkie dziękuję! ;-* ;-* ;-*

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry czy tworzy pani też coś na sprzedaż? Sukienka dla wnuczki biała jest piękna szukam czegoś unikatowego dla córki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sprzedaję. To tylko hobby . Bardzo dziękuję . Pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)