26 listopada, 2020

Świąteczne gwiazdki. Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

Od kilku dobrych dni u mnie w świecie dziergadeł tylko gwiazdki . Gwiazdki i śnieżynki :-)

Małe , większe i w trzech kolorach : białym, czerwono-złotym i złotym. Białe i złote powstały z nici Nowosolski a czerwone to Cable metalizowane. Zielone to Maximum. Szydełko nr 1,25 oraz nr 3. Różne są wzory ale najwięcej zrobiłam takich 


Białe gwiazdki maja średnicę 12 cm a czerwone 10. Złotych nie zmierzyłam a już wysłałam do córki ale są znacznie większe. Do zrobienia mamy tylko 6 okrążeń a poradnik krok po kroku jest poniżej


W niektórych gwiazdkach w ostatnim rzędzie zamiast 2 słupków zrobiłam 3 łączone górą. W oparciu o ten wzór powstała też taka gwiazdka 



Jeżeli mamy jeden wzór grubością kordonka , rozmiarem szydełka  możemy dowolnie go powiększać i pomniejszać .

Te najmniejsze gwiazdki zielone i złote mają taki przepis

25 s w pętelce

1 o.ł.+pikotek+2o.ł.+ pikotek + 1o.ł.+2 lub 3 podwójne s w 1 o. łączone górą + pikotek duży +1o.ł. +pikotek+2o.ł.+pikotek+1o.ł. i to wszystko w 3 oczkach powtórzone 5 razy

pomiędzy ramionami gwiazdki opuszczamy 2 oczka



Te wzory znalazłam na Pinterest ale je po swojemu zmodyfikowałam. Pinterest jest inspiracją w nie jednym. Jest to skarbnica wszelkich wzorów i pomysłów . Niesamowite co ludzie potrafią wymyślić , stworzyć, przetworzyć. 

Ostatnio w poczekalni  u lekarza zauważyłam taki tryptyk


w sam raz dla nas - ludzi z pasją. Zdjęcie mało czytelne więc przytoczę słowa

Kiedy człowiek wykonuje swoją pracę rękami - jest robotnikiem

Kiedy wykonuje ją rękami i umysłem - jest rzemieślnikiem

Kiedy jednak wykonuje ją rękami, umysłem i sercem - jest artystą

A.T.Still

Z Internetu wiem , że Andrew Taylor Still (1828-1917) był amerykańskim lekarzem, pisarzem , wynalazcą a także jest ojcem osteopatii i medycyny osteopatycznej.

W skrócie osteopatia to metoda diagnozowania i leczenia rękami . W Polsce mało popularna ale jest to dobry sposób na zdrowie, które jest bezcenne i pożądane przez wszystkich  .

Odeszłam troszkę od tematu ale od razu czułam czytując te słowa, że muszę się z Wami nimi podzielić. 

Te wszystkie gwiazdki poleciały już do córki a teraz dziergam troszkę inne i troszkę dla siebie :-) i są to już moje wzory "od ręki" tzn. co przyjdzie do głowy tak ręce robią .



💗Bądźcie zdrowi 💓



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌻🍄🌞☔🍂🌳




4 komentarze:

  1. Śliczne gwiazdeczki :0)
    Dziękuję za poradnik i serdecznie pozdrawiam :0)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna kolekcja.U mnie 7 sztuk schnie, też lubię kombinować z wzorami.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już cała „fura”gwiazdek. Fajnie się robi. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń
  3. Дуже гарна колекція сніжинок, мої вітання! Дякую, що поділились цитатами Ендрю Тейлор Стілла, це цікаво! Найкращі побажання!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)