10 czerwca, 2021

Ażurowy żakiecik. Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

w piękny słoneczny poranek i tego słońca Wam życzę jak najwięcej.

Słońce to życie , słońce to światło ,słońce to ciepło . Trafiając w oczka , światła bardzo potrzebujemy a najlepsze to naturalnie słoneczne.

Już w sobotę Światowy  Dzień Robienia na Drutach w Miejscach Publicznych ale obejmuje też inne formy dziergania w tym szydełkowanie. To już szesnasty raz . Bardzo podoba mi się taka akcja ale nigdy nie brałam w niej udziału . Wszystko przede mną :-)

Dziergamy w samotności pochłonięci pasją tworzenia a ten właśnie dzień jest by wyjść z drutami czy szydełkiem na ulice, poznać innych zakręconych . Ostatnio wyczytałam, że w oparciu o badania ( ciągle ktoś coś bada :-) )  , że rytmiczny i powtarzalny charakter dziergania pozwala zredukować stres i obniżyć ciśnienie krwi a także wyzwala w nas hormon szczęścia.

 My to już dawno wiemy - prawda?

Dziś kolejna moja zimowa robótka, zrobiona wcześniej niż bluzka-kwadrat. Jest to letni żakiecik, sweterek, narzutka na letnie sukienki czy bluzki. Ażurkowa , lekka i przewiewna a jednak osłaniająca ręce i plecy przed letnim chłodem.


Zrobiłam ją z kordonka Traditions 10 DMC w kolorze fuksji na szydełku numer 1,25 mm wg własnego pomysłu i szydełkowego wzoru. Rozmiar plus minus 40. Sięga do bioder i wysokość żakietu od ramion to 60 cm. Rękawy 3/4 , tak lubię. Dekolt okrągły. Bez zapięcia ale zawsze może być. Miała być moja ale jest córki :-)


Najpierw robimy tył z podcięciami na pachy a następnie dwa przody z podcięciem na pachy i dekolt. Zszywamy - ja to zrobiłam szydełkiem i szew jest wręcz ozdobny. Po zszyciu ramion i boków - dziergamy od góry rękawy. Wykańczamy półsłupkami i wachlarzykami z 5 s.


Podstawowy splot sama wymyśliłam i całkiem fajnie wygląda. Ma dwa powtarzające się rzędy. Prosty i dziurawy jak to w ażurach bywa.



Zabrałam się już za inny żakiet i będzie ponownie dla mnie ? myślę, że tak. Fuksjowy sweterek bardzo ładnie pasuje do kwadratowej bluzki . Robią taki niezamierzony komplet i dlatego w całości trafił do córki. Może kiedyś wyśle zdjęcia i będą lepsze od moich. Fotografem nie zostanę :-)


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷



3 komentarze:

  1. Prześliczny jest ale dziergania sporo bo jednak to szydełko nr 1,25.Wyglada pięknie z bluzka.Zapasy zima robione spore.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko. Ty wciąż zapracowana 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)