15 czerwca, 2021

Serwetka owalna 55/42 cm

 


Dzień dobry 🌞

Kolejna biała koronkowa delikatność. Tym razem owalna.



Dużo gałązek na siatce i listkowy środek dodają tej serwetce uroku. 

Wydziergałam ją z białych nici Babylo 20 na szydełku nr 1 mm , w oparciu o schemat zamieszczony w gazetce "Moje Robótki" nr 2/2016.

Zgodnie z gazetkową sugestią jest częścią kwiatowego , wiosennego kompletu z serwetką sześcioboczną.

Wymiary owalnej serwetki to 55 cm długości i 42 cm szerokości.

Niezbyt duża ale w oparciu o ten schemat można ją powiększać dowolnie. Kiedyś zrobiłam owalny obrus a dziś oryginał :-)



Bardzo pasują do siebie :-) Motyw gałązek na siatce jest taki sam. Nierówna obwódka dodaje szyku . Dla mnie to wszystko mieści się w stylu retro .

Serwetkę w owalu zaczynamy dziergać od środka i tym sposobem bardzo łatwo ją zwiększać lub zmniejszać.


63 ł.o.i robimy pierwszą pętelkę z 13 o.ł. a następni 10 pętelek z 5 o.ł. i ostatnią z 13 . W sumie 12 pętelek. Na nich łuki z 2 o.ł. Taki jest właśnie początek. Dalej wg schematu.

W oparciu o ten schemat możemy zrobić nawet wielki obrus. Mój był taki ze złotych nici Koral 10 w wymiarze 300/240 cm .


A wracając do owalnej serwetki - jestem bardzo zadowolona ze swojej pracy. Oczywiście będzie prezentem , podobnie jak poprzednia.


Pandemia na szczęście w odwrocie ale nie mniej jednak trzeba dalej  uważać. Ciepłe słoneczne dni sprzyjają nam. Może czas na urlopowy wyjazd? Ja co prawda cały rok mam wakacje ale współmałżonek jeszcze nie. 


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷







3 komentarze:

  1. Kolejna piekna delikatna.Sliczny komplet .U mnie leniwie,coś tam świątecznie powoli dziergam.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam najserdeczniej, mega cieszę się, że jestem na Twoim blogu, stęskniłam się. Serwetka jest absolutnie wspaniała. Te gałązki takie urocze, w mig wpadły mi w oko, ogromnie mi się podobają. Ja bardzo lubię Twoje prace, bardzo. Pozdrawiam i życzę pięknego dnia, uściski. :))))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło,ze o mnie pamiętasz tzn moim blogu ale w sumie mój blog to ja 😃 Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)