05 czerwca, 2021

Bluzka-kwadrat . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

i mamy czerwiec , miesiąc przełomu wiosny i lata. Dni będą długie , tak jak lubię a noce krótkie i ciepłe - może takie będą - na pewno 🌞

Anomalie pogodowe są wszędzie ale wierzę w czerwiec i zazwyczaj planuję dłuższy wyjazd. W tym roku znów odwiedzę Dolny Śląsk , tylko nieco dalej od domu w porównaniu do lat poprzednich. Ale to jednak jeszcze przyszłość a w teraźniejszości są moje robótki.

W ubraniach na szydełku dopiero się rozwijam. Powstaje ich coraz więcej i tak powtórzyłam wzór kwadratowej bluzki by wykorzystać resztki kordonków.

projekt pierwszy 


Jesienią zeszłego roku po raz pierwszy wydziergałam kwadratową bluzeczkę. 

Na początku niezbyt byłam przekonana do projektu ale jest coś w tym fasonie co przyciąga. Musze chyba i dla siebie podobną zrobić bo te dwie poleciały już z mojego domu  w formie prezentów. Obie dziewczyny są bardzo zadowolone.

Bluzka jest bawełniana, przewiewna, lekka i bardzo ładnie układa się na sylwetce.

Łódkowy dekolt chyba też jest bardzo na czasie.

Prosta a zarazem elegancka. Ciekawa przez kształt mandali - koło wpisane w kwadrat.

Same słupki z odrobiną półsłupków i tzw. puste kratki .

Dzisiejsza bluzeczka ma przewagę koloru fuksji i wykorzystałam tu resztki bawełnianych kordonków w kolorach białego, różu, fioletu , chabru, błękitu. Wszystko zrobione szydełkiem 1.50 mm . Bluzkę robiłam już dawno , zimową porą ale jak wiecie -  mam zaległości w publikacjach .


tył i przód kwadratowej bluzeczki


Fuksjowa bluzka to dwa kwadraty o boku 50 cm , zszyte na ramionach i po bokach tak by powstał otwór na ręce i głowę. Krótkie rękawki też są na wysokość słupków - jedno okrążenie.



Przód może być tyłem i odwrotnie. Przepis jest prosty ale już go rozpisałam przy zielonej bluzce. Jeden bok zielonego kwadratu to 46 cm a poradnik krok po kroku jest pod linkiem 






Kwadrat bluzki musi być trochę większy od połowy obwodu biustu. Musi być lekki luz .Ten fason może być bardzo kreatywny a także praktyczny . Kolory łączymy w dowolny sposób , nieregularnymi odcinkami. 

Myślę, że to bardzo fajna bluzka na lato :-)



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷






2 komentarze:

  1. Kolejna piekna. U mnie kordonkowe resztki na serwetki i ubranka na jajka.Niech pogoda się stabilizuje , już dosyć chłodu i deszczu.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez zrobiłam trochę gwiazdek na choinkę ale publikacja jeszcze czeka. U mnie piękne dni .Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)