12 października, 2021

Mały łazienkowy dywanik 64x44 cm

 


Dzień dobry 🌞

już prawie połowa października . Czas tak szybko leci. Jeszcze jedenaście tygodni i będziemy w Nowym Roku :-)

Czy zastawialiście się ile odcieni ma kolor biały ? Najczęściej nie zwracamy na to uwagi a kolor ten jest niezwykle niejednorodny. Sama "przejechałam "się na tym . Dawno temu kupiłam w sklepie TEDI szpulę białego bawełnianego elastycznego sznurka z myślą wyczarowania z niego , zamówionych przez córkę,  poszewek na nietypowe w rozmiarze poduszki. 

Po jakimś czasie wróciłam do sklepu i wyszłam z drugą szpulą też białą. Minął znów czas i zabrałam się za szydełkowanie zamówionych poszewek. Konsternacja :-( mam dwie różne szpule. Białe ale zimna barwa i ta cieplejsza, jedna brudna jakby a druga świetlista.

Trudno - będą dwie różne. Zaczęłam dzierganie a nitka bardzo gruba z nierównościami i sztywna. Zrezygnowałam i wybrałam na te poszewki kordonek Aria 5 a szpule w leżakowanie poszły.

Minął znów jakiś czas i wreszcie pomysł co z tego zrobić. Będzie dywanik do łazienki , mały jak lubię , niestety rzadko osiągalny w sklepach w takim rozmiarze. A rozmiar to 64 cm na 44 cm.



Bawełniany elastyczny sznurek w sklepie TEDI pakowany jest w szpule 450 gramowe i nie jest zaznaczona długość nitki. W każdym razie niewiele.  Brudna biel wypełniła środek dywanika . Jest to prostokąt o bokach 50x30 cm. Na szydełku nr 15 robiłam same półsłupki. Z drugiej szpuli zrobiłam obrąbek dywanika. Najpierw półsłupkami okrążyłam środkowy prostokąt a następnie łukami z 5 o.ł. wykonałam trzy okrążenia.



Wszystko na styk. Nitki , które zostały nie miały nawet 10 cm długości. To lubię :-) nie tworzą się nowe zapasy przydasi. Nie przeczę też , że resztki nie są fajne. Można z nich stworzyć nie jedną piękną rzecz i w dodatku kolorową, ciekawą, inną .


Przygoda z odcieniami bieli dobrze się skończyła. Te różne barwy nie gryzą się, nie wadzą i nawet specjalnie nie rzucają się w oczy. Dywanik wygląda jakby projekt był właśnie taki , po prostu zamierzony. 


W użytkowaniu też się sprawdza. Kolorem odświeża łazienkę bo kolor biały nie tylko jest symbolem czystości, niewinności i elegancji ale tak właśnie ma .


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌲🌞🍁☔🍁🍂🍁





 


3 komentarze:

  1. Dywanik wydzedl uroczy, pieknie wygląda na tle łazienki.Fakt6cznie, biel nie równa bieli, też się przekonałam.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyszedł - nawet te dwa odcienie bieli swietnie do siebie pasują!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)