03 października, 2021

Szydełkowa tunika w kolorach jesieni

 


Dzień dobry 🌞

Październikowe słabsze słońce ,  zielone liście drzew i krzewów przebarwia na żółto, pomarańczowo, czasem czerwono. 

Moja tunika jakby podobnie - przenika z zieleni do żółci za sprawą nici Kokonki    . Niestety nic więcej nie napiszę. Wielką szpulę nici żółto-zielono-czarnych  dostałam w prezencie a banderola? chyba nie było. Było to dawno i długo nie mogłam się zdecydować co z tego zrobić.

Wiadomo taki motek na chustę pasuje ale za chustami nie przepadam , nie noszę . Tylko podziwiam. W końcu pomyślałam o kolejnej tunice do spodni bo czasami rzadkimi w spodniach chodzę :-)  Miłośniczka sukienek ze mnie :-) . A tunika to prawie sukienka .


Zainspirowałam się wzorem ananasowego karczku na Pinterest . 

Oryginał to bluzeczka - bardzo ładna. 

żródło https://pl.pinterest.com/pin/360288038947565711/


Tunika dziergana jest od góry . Jest w rozmiarze ok.40 . Ma okrągły karczek i asymetryczną baskinkę . Na karczku jest 8 ananasów , po dwa na przód, tył i rękawy. Rękawy są długie, robione bezpośrednio od karczku  i dużo jaśniejsze od spódnicy tuniki. Zagęszczenie ściegu a tym sposobem rozkloszowanie robiłam asymetrycznie . Musiałam trochę pokombinować kolorkami.



Kokonki to miękkie nici , składające się z trzech nitek. Już z nich mam sukienkę. Efekt super ale szydełkowanie wymaga uwagi  by zabrać wszystkie trzy luźne nitki.

Tunikę dziergałam szydełkiem nr 5 a robótka rosła w oczach. Gruba nić, grube szydełko i szybki efekt końcowy.  Nie trzymałam się dokładnie schematu i dekolt zaczęłam os 1 s z 1 o.ł.


Rozkloszowanie baskinki - podwojenie oczek, podwojenie splotu ale robione nie od razu , tylko powoli by zrobił się skos.

W sumie - jestem bardzo zadowolona a kokonka zostało jeszcze sporo . Będzie jeszcze coś. Może bluzka a może coś innego .




A sukienka z Kokonka też jest w kolorach jesieni  KLIK ale to nie tylko kokonek bo na sukienkę za mało nici.


Życzę Wam miłego tygodnia skąpanego jesiennym słońcem 🌞🌞🌞🌻🌞🌞🌞



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌲🌞🍁☔🍁🍂🍁





6 komentarzy:

  1. I masz kolejny piekny ciuszek , a ja odwrotnie zrobilam się portkowa.Tunika cudowna , zielenie pomieszane z żółcią ,jak słonecznik.Piekne.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko i serdeczności ślę 🌞

      Usuń
  2. Bożenko ta tunika jest przepiękna! Wspaniałe, ciepłe, jesienne kolorki i piękny wzór :). Masz ogromny talent!
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Justynko i buziaki przesyłam 🌞

      Usuń
  3. Baaardzo podoba mi się ta słoneczna, letnio - jesienna tunika; piękna!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)