20 października, 2021

Szydełkowy zielony top . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

Z tuniki w jesiennych barwach zostały niezbyt duże resztki nici Kokonki w kolorze zielonym czarnym i melanżu zielono-czarnego. 

Na szydełku , zainspirowana wzorami z Pinterest, zamieniłam je w mały top , ażurową bluzeczkę dla chrześnicy. Niedługo jej święto więc układam prezenty . 



Szydełkowy top jest robiony od góry . Okrągły ażurowy karczek otula też ramiona i tworzy kimonowe rękawy. Bardziej ścisły szydełkowy splot okrywa talię. Dwa szydełkowe ściegi i trochę pracy na szydełku nr 5. Przód taki sam jak tył i to pierwsze zaznaczyłam metalowym motylkiem.

Top jest w rozmiarze S i ma wymiary : 

długość od ramion to 60 cm
szerokość - 2x 36 cm pod biustem 
wysokość okrągłego  karczku - 25 cm 

Już pisałam - nici Kokonki składają się z trzech luźnych nitek i trzeba uważać by za każdym razem zebrać wszystkie razem. Praca nie jest przyjemna ale całkowicie nieprzyjemna też nie. Wymagają uwagi i skupienia. Za to nic jest bardzo miękka i aksamitna w dotyku. Ma w składzie na pewno bawełnę i może trochę wełny bo czuje się ciepło.

Szydełkowanie zaczynamy od góry od okrągłego karczku. 


Robimy 100 oczek łańcuszka 
100 półsłupków
25 x 2x2s (każda para w osobnym oczku) + 1 o.ł. (szydełko wbijamy w co 3 oczko )
zwiększamy ilość o.ł. pomiędzy parami słupków i także ilość słupków - wg schematu powyżej 

17 okręg jest ostatnim i teraz musimy podzielić robótkę na rękawy, tył i przód . Na rękawy zostawiamy po 8 par słupków , tył - 5 par , przód - 4 pary . Następnie przerabiamy wkoło tył i przód splotem drugim -  schemat powyżej na ostatnim zdjęciu.

Tak przerabiamy 6 rzędów. Dodajemy dwa motywy splotu w 7 i dalej jeszcze 5 podwójnych okrążeń. Kończymy 3  okrążeniami czarną nitką .


Top jest bezszwowy i dwa razy tylko odcinamy nitkę - po karczku i po zrobieniu całości.



Myślę, że top , bluzeczka  lepiej będzie układać się na osobie. Dół owinie talię a karczek podniesie biust. Będzie też wygodny i w wielu stylizacjach praktyczny. Takie jest założenie a listopadowa porą się okaże co obdarowana na to powie i jak w nim wyglądać będzie :-)


Odcienie zielonego są na tych moich zdjęciach różne. Najbliższe prawdy będzie coś pomiędzy tymi fotkami. 


Z tej samej szpuli Kokonków powstała taka tunika KLIK


a dawno temu taka z poradnikiem krok po kroku i splotami jak w topie KLIK


A jesień nas rozpieszcza słońcem, ciepłem , kolorami. Spacer z wnukiem zaliczony :-) Byliśmy w Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie 



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌲🌞🍁☔🍁🍂🍁





6 komentarzy:

  1. Wspaniały prezent dla młodej.Bedzie radość.Teraz kolorowa jesień.Cudowna fotkę zamieściłaś i masz wnuka, to super.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wnuka i to na dłużej . Taka niespodzianka z powrotem młodych. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam Urszulko :-)

      Usuń
  2. Bardzo fajne bluzeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty tworzysz bardzo, ależ to bardzo oryginalne ubrania. Obdarowanie przez Ciebie mają na sobie prawdziwy unikat, do tego niesamowicie piękny. Tworzysz naprawdę niesamowicie, fantazyjnie, urzekasz na maksa. :) Spacery teraz są dla mnie prawdziwą rozkoszą, kocham jesień i jej barwy. W sobotę byłam z rodzinką w lesie i czułam się, jakbym za czasów dziecka weszła z zaczarowany las. Może mam już swoje 35 lat, ale dusza ma nadal widzi magię i już. hehe Pozdrawiam, miej bardzo udany dzień, posyłam uśmiech. :))))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam dużo więcej lat i dziwne to dla mnie a magię wkoło czuję i widzę. Taka nasza już uroda Agnieszko ...chyba. Bardzo dziękuję za pochwały . To co robię to kocham i może tak wychodzi. Bardzo dziękuję i serdeczności ślę :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)