27 października, 2021

Serwetka z choinkami śr. 42 cm . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

w świątecznym klimacie. Taki mały akcent - choinkowa serwetka :-)

Już dawno myślałam o zrobieniu takiej serwetki i wreszcie powstała. Inspirowałam się schematem na Pinterest  ale dużo zmieniłam poza środkowym elementem.

Najczęściej są zielone- ja  wybrałam kremowy i złoty kordonek Aria 5 a dziergałam na szydełku nr 1,50 mm .


Serwetka ma średnicę tylko 42 cm - oryginał jest dużo większy. Rozetkowy środek otacza 12 choinek. Można je ubrać w koralikowe bombki wg schematu . Moje są same w sobie zwykłymi drzewkami.



Środek to okrągła mała serwetka i zaczynamy od 8 o.ł. zamkniętych w kółko. Następnie robimy 12 s z 2 o.ł. i dalej wg schematu.

Każda choinka robiona jest osobno i połączona   z poprzednią. Ze schematu wykorzystałam rzędy od 1 do 19. Choinki są dużo mniejsze - mają po 3 segmenty. 

Gdy mamy już 12 drzewek - robimy złote łuki z 13 o.ł. Na środku  każdego łuku : 4s+1ps+3 o.ł.+1ps+4s +2 o.ł.



W tym roku nie będę szydełkować świątecznych ozdób - tak myślę ... choć zawsze coś może się zmienić :-) "kobieta zmienną jest " :-)))


Pracuję teraz nad obrusem w technice filetu z bożenarodzeniowymi motywami . Może skończę na te święta i bardzo bym chciała ale ogrom pracy przede mną. Jeszcze w maju zrobiłam kilkanaście gwiazdek na choinkę ale już pojechały zza ocean do córki bo oczywiście w święta się nie zobaczymy a głównym powodem jest ta straszna pandemia , która nie chce odejść, zniknąć , przepaść. 



Musimy dalej uważać i przestrzegać obostrzeń wszelakich. Taki czas. Dobrze , że jesień w tym roku jest tak piękna :-)

Spacer wzdłuż Wisły 



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌲🌞🍁☔🍁🍂🍁




6 komentarzy:

  1. Świetnie wyszła serwetka, przeraża mnie to łączenie tyłu choinek.Gwiazdki wyszły cudowne, będą zdobić mieszkanie córci.Poki co jest słonko ale chłodno.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łączenie tylko tak wygląda ale łatwo się łączy bezpośrednio w etapach pracy. Bardzo dziękuję Urszulko 😍

      Usuń
  2. Такий чудовий новорычний декор! Вітаю!

    OdpowiedzUsuń
  3. serwetka z klimatem, podejmuję szydełkowanie ciekawe czy skończę przed świętami. Nostalgicznego weekendu. 🥀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze dużo czasu do świąt a serwetka dość prosta w wykonaniu. Na pewno się uda. Bardzo dziękuję 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)