26 października, 2022

Czerwono-złota serweta śr. 56 cm


Dzień dobry 🌞
w mokry ale słoneczny poranek. Ostatnie październikowe dni, pełne słońca i kolorowej cudnej jesieni. Przed nami ważne dni , dni zadumy i refleksji nad przemijającym życiem , wspomnieniami tych, którzy już odeszli. A potem już będziemy czekać na zimę i święta Bożego Narodzenia.

Jak już Wam kiedyś pisałam , postanowiłam dla córki zrobić szydełkowe dekoracje świąteczne. Ani ja ani ona na nadmiar takich gadżetów nie narzekamy. Moja przygoda z szydełkiem trwa niezbyt długo - w sumie czas krótszy odkąd prowadzę blog. Wcześniej szydełkiem tylko wspomagałam się przy robótkach na drutach. Zafascynowanie szydełkiem przebiło miłość do drutów i w tej technice chciałabym mieć wszystko :-)


Dzisiejsza serweta jest jak najbardziej świąteczna. Kształt  wieloramiennej gwiazdy w kolorach soczystej czerwieni przetykanej złotem. Urok serwety to zasługa  kordonka Maximum nr 1554. Wzór odtworzyłam z Pinterest na szydełku nr 1,25 mm.

Schemat bez szukania tu znajdziecie KLIK


Serweta ma 56 cm średnicy. Przy dzierganiu bardzo falowała i wydaje mi się , że w środkowych rzędach powinno się dodać oczko łańcuszka. Tak zrobię jak będę ten wzór ponownie odtwarzać . Po naciągnięciu jest ok. Nie jest idealna.



Ale wcale nie musi. Wygląda bardzo ładnie. 





Cieszmy się jesienną pogodą dokąd trwa bo już niedługo możemy zaśpiewać z Czerwonymi Gitarami "jesień liść ostatni już spadł " (sł.M.Gaszyński, muzyka K.Klenczon) i czekać tylko zimy.


                                                    ❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


                                         Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌞🌲🌻🍁☔🍂🌻🍄🍎



 

10 komentarzy:

  1. Kolejna piekna, BN ozdoby w pełni, cieszy że córka tak uwielbia ozdoby ręcznie robione.U nas cudowna pogoda, idziemy na działkę liscie grabic ,jutro chyba znów na cmentarz bo bliscy zakopani w lisciach ,2 duże stare klony.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy22:35

      Ja tez groby odliściam i końca nie widać. Ciepło jest wiec takie porządki wyjątkowo nie męczą . Córka i wnuczki bardzo lubią moje robótki a mnie cieszy bo jest dla kogo szydelkowac . Bardzi dziękuję Urszulko i serdeczności ślę :-)Bożena

      Usuń
  2. Toż to jest ideał totalny. Magię świąt czuć na całego i to zanim przeczytałam, że to ozdoba świąteczna dla córki. :) Moja mama też mi robi ozdoby, ją to cieszy i mnie. :) Wykonałaś prawdziwy ideał, cudo, aż niezbyt wiem, jak oddać zachwyt, bo to jest zachwyt, podziwiam. Zdecydowanie przelałaś w tę pracę ogrom miłości, czuć to! Pozdrawiam cieplutko i córkę tak samo, dużo dobra dla Was. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy22:36

      Bardzo dziękuję Agnieszko i serdeczności ślę :-)Bożena

      Usuń
  3. Pięknie wykonane serwetki - złota niteczka nadaje świąteczny klimat!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy22:37

      Bardzo dziękuję Małgosiu i serdecznie pozdrawiam :-)Bożena

      Usuń
  4. Śliczności - wzór i kolor iście świąteczny. :)
    Będzie piękną ozdobą stołu. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy22:38

      Bardzo dziękuję Splociku i serdecznie pozdrawiam :-) Bożena

      Usuń
  5. Anonimowy17:16

    Najpiękniejsze prezenty to te od serca ❤️

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)