09 lutego, 2023

Sweter - płaszczyk z kwadratów babuni . Zrób razem ze mną :-)

 




Dzień dobry 🌞
w dniu mroźnym, groźnym zimowo ale i smakowitym. Dziś dzień pizzy , potrawy tak powszechnie znanej na świecie jak żadnej innej. Chyba mam rację ?:-))

Też ją lubię  a czasami i sama  robię wg własnych przemyśleń. W historii pizzy najbardziej fascynuje mnie prostota , która z biedy wyrosła i jej uniwersalność. W każdym miejscu , o każdym czasie pizza dobra jest na głód czy zachciankę. A na dodatek bardzo szybka w przygotowaniu i pieczeniu. Kaloryczność jej jest dość duża ale wszystko zależy od dodatków.

Dziś też , przynajmniej u mnie,  jest słonecznie i te promienie wysyłam do Was na dobry czas. Słońce też jest zamknięte w moich szydełkowych kwadratach. Sun granny square czyli słoneczne kwadraty babuni. Piękna nazwa :-)



Taki sweter marzył mi się i wreszcie jest. Tak duży jak płaszczyk do kolan. Bardzo ciepły za sprawą wełnianej mieszanki Madame Tricote Paris Merino Gold w czterech kolorach - delikatny róż, szary, musztardowy i czarny. Wydziergałam go na szydełku nr 4 z podwójnej nitki włóczki. Jest  w rozmiarze ok. 42 z szalowym kołnierzem. Na plecach zrobiłam jeden duży kwadrat ok. 50 cm na 50 cm.


Może teraz żałuję tej ozdoby pleców ale jak na razie nosze go bez poprawek. W końcu - mogę sobie zrobić następny w innych kolorach :-) Plan swetra wygląda tak


W sumie kwadratów jest 124 ok.10 cm boku oraz 4 połówki - pod pachami i duży kwadrat na plecach.

Płaszczyk waży 92 dkg i trochę włóczki mi zostało. Włóczka MTP Merino Gold jest pakowana 100 g motki o długości nitki 400 m. Jest wydajna, miękka i ciepła. Skład - pół na pół w zasadzie , akryl i wełna. Produkcja turecka.

Sweter z kwadratów ma czarny kołnierz szalowy szerokości 14 cm. To delikatny ażurek mojego pomysłu ze znanych splotów - pas podwójnych słupków oraz dwa pasy : słupek + 1o.ł. + pęczek s z 3 s + 1 o.ł. i powtarzamy .Te trzy rzędy powtórzyłam dwa razy.


Kwadraty babuni ze słońcem dzierga się bardzo i szybko i łatwo . Kolisty wzór zamykamy w kwadracie jak w indyjskiej mandali.



nitka różowa 
5 o.ł. zamykamy w kółko i robimy 16 słupków


nitka szara
16 pęczków z 3 słupków łączonych górą + 1 o.ł.


nitka musztardowa
16 pęczków z 4 słupków łączonych górą + 2 o.ł.

czarna nitka - robimy kwadrat
2x3 podwójne s rozdzielone 3 o.ł. to narożnik by stał się kwadrat 
bok to 3 x 3 słupki w łukach rzędu poniżej



  

 

Niestety , nie zrobiłam fotek dużego kwadratu ale jest też prosty - zaczynamy jak każdy kwadracik babuni a później zmieniając kolory powiększamy i powiększamy. Mój ma ok. 50/50 cm.

Gdy uzbieramy kilka lub kilkanaście kwadratów - możemy zszywać każdy bok oczkami ścisłymi wg schematu swetra-płaszczyka


Tak na manekina, tak na mnie 




Teraz czekamy na wiosnę - ja :-)  i szydełkowy płaszczyk ze słonecznymi kwadratami babuni :-)



Na koniec przypomnę moją starą  pracę z takimi kwadratami , w innych kolorkach - tunika dla małej jeszcze wnuczki . Druga wnuczka już do niej dorasta :-)


Miłego dnia Kochani i dobrego weekendu 🌞🌻🌞

 

❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


                                         Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Zostaw swój ślad - wszystkie komentarze są dla mnie bezcenne :-)

Do zobaczenia  :-)


⛄🌲☔❆🌞❆☁🌲⛄



8 komentarzy:

  1. Spora praca, ładne kolorki I.masz płaszczyk.U mnie leży zaczęty sweter chyba 3 lata tylko to wloczka melanżowa.U nas też słonko ale o 7,30 minu 7 st.bylo.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duzo pracy przy nim było ale mam :-) Bardzo dziękuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Duża praca i tyle kwadracików połączyć w taki duży sweter - brawo!
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy08:13

      Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  3. Piękny płaszczyk :0)
    Pozdrawiam serdecznie Bożenko :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy08:13

      Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  4. Łooo, tyle pracy to nie dla mnie, sweterek piękny, a jest możliwość zamówienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy08:12

      Nie robię na zamowienia. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)