24 lutego, 2023

Melanżowa spódnica na drutach z szydełkowymi elementami

 


Dzień dobry 🌞


Niechcący zrobił się komplet. Zbyt wielki zakup włóczki i trzeba było podumać : co dalej? a może ciepła spódnica ? Super i jest. A komplet taki będzie


W komplecie czy osobno - spódnica już cieszy się moim uznaniem. Jest ciepła, praktyczna, wygodna i w zasadzie do wszystkiego pasuje. 

Spódnica jest w rozmiarze 42 i jej długość sięga kolana. Jest lekko rozkloszowana. Spódnica ma szydełkową  baskinkę ze słonecznych kwadratów babuni . Takie same elementy jak na swetrze-płaszczyku. Klosz spódnicy zrobiłam na drutach nr 4 z podwójnej nitki wełnianej włóczki MTP Golden Merino. Jest tu osiem klinów, rozdzielonych pasem wydłużonych prawych oczek .


Podstawowy ścieg to dżersej lewy prawej strony spódnicy. Ostatnie 10 rzędów to ścieg francuski.  Melanż spódnicy powstał z połączenia z czarną nitką - od góry : szarego, musztardowego i jasnego różu. Łączenie kolorów przeprowadzałam stopniowo bo nie chciałam regularnych poprzecznych pasów. 



Tył i przód wyszedł prawie taki sam ale nie zależało mi na tym by były takie same. Obrąbek spódnicy zrobiłam szydełkiem i podwójną czarną nitką. W pas wplotłam szydełkowy sznurek by spódnica lepiej się trzymała mojej talii.



Pracę zaczęłam od kwadratów babuni i połączyłam z sobą 8 elementów. Bezpośrednio od baskinki nabrałam oczek na druty i dziergałam tył i przód osobno. Po zszyciu powstała czarna dolna pliska. Szydełko nr 4 a przepis krótki : najpierw same półsłupki a następnie  w jednym oczku robimy 4 o.ł. i 1 słupek łączone górą, szydełko wbijamy w 3 oczko od szydełka i mocujemy oczkiem ścisłym.




Na damie :-)


Pomysł na spódnicę jest całkowicie mój własny. Powstawał z impulsu stworzenia :-)wraz jak rosła robótka. Nieprzemyślane a jednak  bardzo praktyczne. Tym sposobem będę miała komplet. Może coś jeszcze? na ten czas - nie wiem.


Piątek, piątunio , jak mówią w radio, więc życzę Wam pięknego , dobrego weekendu 🌞



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


                                         Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Zostaw swój ślad - wszystkie komentarze są dla mnie bezcenne :-)

Do zobaczenia  :-)


⛄🌲☔❆🌞❆☁🌲⛄

8 komentarzy:

  1. Bożenko zdolna i pracowita.Spodnica bajecznie piekna, podziwiam za cierpliwość.Masz teraz piekny komplet.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Super komplet, który równie dobrze prezentuje się niekompletnie :0) bardzo podoba mi się pomysł na szydełkowy ozdobny pas spódnicy :0)
    Też mam problem z zamówieniami ilości włóczek, nawet gdy mam dokładnie podane jaka ilość włóczki będzie potrzebna, to na wszelki wypadek biorę jeden motek więcej ;0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę mieć za dużo bo później różnie bywa i czasami nie dokupi się tego co faktycznie potrzebujesz. Bardzo dziękuję Moniczko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. Jednak Bożenki to są zdolne dziewczyny😄. Stworzyłaś fantastyczny komplet! Niech się dobrze nosi 🙂
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Świetnie się prezentuje ten komplecik ! Idealne połączenie szydełka i drutów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)