27 kwietnia, 2023

Serweta 50 cm średnicy

 


Dzień dobry 🌞

i witam piosenką Marka Grechuty , którego kocham tak jak każdą wiosnę, gdzie wszystko się budzi , rozkwita, pachnie ,  wieje optymizmem i ciepłem 

"Dzisiaj rano niespodzianie zapukała do mych drzwi
 Wcześniej niż oczekiwałem przyszły te cieplejsze dni
 Zdjąłem z niej zmoknięte palto, posadziłem vis a vis 
Zapachniało, zajaśniało wiosna, ach to ty
 Wiosna, wiosna, wiosna, ach to ty..."




Dzisiejsza serweta ma dużo wiosennych akcentów - kwiaty, gałązki, kolory. Centralny kwiatek jest  jak dwukolorowy bratek a teraz można podziwiać te delikatne , kolorowe kwiaty. Czy wiecie , że bratek jest krzyżówką trzech dzikich i różnych fiołków? Ja nie tak dawno o tym się dowiedziałam :-)


Fiołki też lubię za zapach a bratki dzięki tym wszystkim kolorom, które cieszą  oczy.


Serweta ma trzy kolory : biały Pyramid 10 , żółty Kaja 15 , szafir Kaja 15. Zrobiłam ja na szydełku nr 1,25 mm wg schematu z gazetki : " Szydełkowanie " nr 1/2023 , zmieniając ostatnie okręgi wg swoich zamysłów oraz dodałam centralnego kwiatka. Dodałam tez do bieli kolory. 


Chciałam serwety wiosennej i chyba się udało. Ma 50 cm średnicy więc należy do tych dużych :-)

Moja wizja serwety :-)

Dość gęsta środkowa rozetka z dwukolorowym kwiatkiem przechodzi szydełkowymi pajączkami do gałązek z liśćmi ( bazie też mogą być ) a  wokół brzegu rozwijają się znów dwukolorowe kwiatki . Mocny szafir, mocno słoneczny żółty i biel by podkreślić to wszystko.

A tak powstawała 


Serweta powstała tuż na początku wiosny i już nie jest moja :-) Mam zaległości w publikacjach i zamiast ubywać , tylko rosną. Najlepiej jednak pisać na gorąco jak jeszcze robótka ciepła od szydełka czy drutów. Później wysiłek pamięci : skąd schemat , czy już było czy nie publikowane , jak powstawała, jakie nici . Może za dużo dziergam ?ale trudno mi żyć bez.


Słabo ją naciągłam i to widać. Spieszyłam się , oczywiście . 

Przed nami popularna majówka - pierwszy majowy dłuższy weekend. Ja nie wyjeżdżam ale jak pogoda dopisze to zaliczę nie jeden długi spacer.

Życzę Wam miłych i dobrych dni 🌞



Bądźcie zdrowi  ❤️


                                         Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Zostaw swój ślad - wszystkie komentarze są dla mnie bezcenne :-)

Do zobaczenia  :-)


🦋🌳☔🌷🌞🌹🍀🌲🦋

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam tą piosenkę.Serwetka iście wiosenna, bardzo pięknej majówki.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuję Urszulko i ciepło pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Robiłam podobną serwetę, wymaga wielkiego skupienia, ale wychodzi cudnie; piekna w Twoim wykonaniu:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna serweta i wiosenne kolory. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)