13 września, 2023

Łososiowa serwetka średnicy 32 cm

 


Dzień dobry 🌞

kończy się lato a ja z wakacyjną serwetką :-) opóźnienie mam duże a na usprawiedliwienie tylko to , że letni czas był dla mnie bardzo intensywny, pełny śmiechu i zamieszania za sprawą moich trojga wnuków. Później trzeba czasu by wrócić w codzienność po tak przyjemnej chwili.


Przez ten czas trochę też dziergałam a efekty po kolei przedstawiam. Dziś mała serwetka w łososiowym kolorze z białym obrzeżem. Musiałam dodać kolejny kolor bo łososiowy kordonek Altin Basak Maxi nr 322 wykorzystałam do ostatniego milimetra. 

Z Altin Basak maxi powstał wcześniej duży owalny bieżnik z różami , z którego jestem niezwykle zadowolona 


Z resztek powstało to dwukolorowe maleństwo. Dziergałam szydełkiem 1,25 mm wg wzoru z Pinterest. Schemat jest tu KLIK  Zmieniłam wykończenie czyli ostatnie okrążenie.


Serwetka ma średnicę 32 cm. Mamy do przerobienia tylko 23 rzędy więc powstaje szybko. Środkowa rozetka kojarzy mi się z młynkiem czy śmigłami wiatraka. Jest w niej coś co przyciąga oko :-)moje na pewno.

Białe obrzeże zamyka w całość i dodaje serwetce uroku. Dobrze , że podstawowy kordonek się wyczerpał. Biały kordonek to Pyramid.


Kolor łososia jest bardziej intensywny w barwie w realu. Oko obiektywu tego nie uchwyciło.





Koniec lata się zbliża - jesień już wkrótce zaczaruje nas kolorami . "...A mnie jest szkoda lata i letnich złotych wspomnień ...." i tylko mogę zanucić 

"...Lato, lato, dam ci różę 
Lato, lato, zostań dłużej 
Zamiast się po krajach włóczyć stu 
Lato, lato, zostań tu..."


Pierwszy cytat to fragment przedwojennej piosenki " A mnie jest szkoda lata " do słów Emanuela Schlechtera i muzyki Adama Lewandowskiego 
Drugi cytat to fragment  piosenki Haliny Kunickiej " Lato, lato" do słów Ludwika Jerzego Kerna i muzyki Witolda Krzemieńskiego - też stary bardzo hit

 ❀❀❀

Ale też doskonale wiem , że 

  " ...ale to już było i nie wróci więcej ... " (sł.i muzyka.A.Sikorowski)

więc z uśmiechem i pogodą ducha czekam na jesień. Niech nas oczaruje, zaczaruje albo odczaruje :-)



🍁🍂🍁

 Życzę Wam miłego dnia 💛


Bądźcie zdrowi  ❤️


                                         Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Zostaw swój ślad - wszystkie komentarze są dla mnie ważne :-)

🦋🌳☔🌻🌞🌹🍀🌲🦋

4 komentarze:

  1. Piękne serwetki, ta z różami to trudna się wydaje
    Resztkowce zawsze piękne, kolorek jest bardzo fajny a u mnie spowolnienie
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też spowolnienie. Może to już przesilenie jesienne ? Bieżnik z różami nie jest trudny , ciężko trochę było dopasować różne wzory do siebie . Jak juz to miałam - poszło szybko. Bardzo dziękuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Bożenko, jak zwykle zachwycają mnie Twoje szydełkowe serwetki i niezmiennie zastanawiam się jak można takim maleńkim szydełkiem robić takie cuda? :0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno łatwiej niz na drutach - tak mi sie wydaje. Bardzo dziękuję Mistrzynio Drutów i serdeczności ślę :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)