01 lutego, 2019

Styczniowe robótki w poradnikach krok po kroku :-)



Pierwszy dzień mroźnego lutego to czas na podsumowanie stycznia a w nim opublikowałam siedem poradników krok po kroku. Większość tych prac faktycznie też zrobiłam w tym czasie.


Dużo dziergam bo lubię ... bo ...  tu można dużo pisać ale nie będę nudzić.
Zawsze preferowałam druty ale dziś już tego nie powiem. Więcej prac robię teraz na szydełku
 i udoskonalam swój warsztat.

Ponieważ druty to moja mniejszość , od nich właśnie zacznę. Są tu trzy prace : sweterek i zimowy komplet : czapka z mitenkami wg moich własnych pomysłów.Wszystko w poradniku krok po kroku.


Czapka jest typu krasnalka. Wysoki ryżowy otok przechodzi w pasy warkoczy by na górze spiąć je szydełkowym guzikiem. Włóczka Nako Sport Wool w kolorze soczystej czerwieni , druty nr 5.



Mitenki są długie na 35 cm . Środkiem biegnie warkocz taki sam jak na czapce. Wykończenie to obwódki ryżowe. Włoczka i druty jak powyżej.


Sweterek ma trzy ściegi : warkoczowo-ażurowy, różyczek i szydełkowych pęczków na karczku.
Fason prosty ale bogaty we wzory. Wokół dekoltu - kolia z perełek. Sweter jest lekki ale bardzo ciepły. Jest mój więc wiem co piszę :-)
Włóczka merynos z YarnArt shetland, druty nr 3 , szydełko nr 3. Opublikowałam ten wzór w dwóch poradnikach : tył i cała reszta :-)


Szydełkowy top też jest mój. Wyjątkowy ten styczeń był i pod tym względem - trzy prace tylko dla mnie :-). Wykonany jest na szydełku nr 1,50 mm z kordonka Kaja 15.
Motywy kwiatowe, dość duży dekolt i długie rękawy lekko rozkloszowane dołem dzięki wykończeniu. Kolorowy, wesoły i bardzo ażurowy.


Koronkowy obrus z szydełkowych motywów zachwyca mnie swoim urokiem. Zrobiłam go z Arii 5 w dwóch kolorach : ecru i starego złota , szydełkiem 1,50 mm. Obrus ma wymiar 148 cm  długości na 105 cm szerokości.


Styczniowe ostatnie dni poświęciłam serwetkom w kształcie serca . Na razie opublikowałam dwa poradniki. Serduszka są z czerwonej Kai 15 i są małe. 

18/16 cm po lewej


20/19 cm po prawej


I tak mi minął pierwszy miesiąc nowego roku. Jestem zadowolona , dumna ze swoich prac i tak chyba powinno być :-)

A rok temu było tak :-) Blog to jednak pamiętnik, którego pewnie nie napiszę ale dzięki blogowaniu mam wszystko pod ręką i jak na dłoni :-)



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

💓⛄❆⛄❆⛄💓














6 komentarzy:

  1. Добрый день!
    Вы плодотворно потрудились.Особенно шикарно выглядит скатерть, она мне особенно понравилась.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba z obrusa najbardziej jestem dumna :-)Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdeczni:-)

      Usuń
  2. Witaj Boniu, twórczo u Ciebie, niezwykle! A ja czasem gubię się w Twoich blogach. I to jest powód, dla którego bywam raz tu, raz na innym.
    Prace Twoje , jak zwykle, mnie porywają! Śliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jednego bloga bo mi by czasu nie starczyło na wszystko :-) Bardzo dziękuję :-)

      Usuń
  3. Pracowita Pszczółeczka z Ciebie :) i tyle pięknych prac :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrus zabrał mi więcej czasu jak miesiąc ale w styczniu go skończyłam . Lubię dziergać. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)