20 grudnia, 2019

Ozdobna taśma na stół - bieżnik 164/24 cm. Zrób razem ze mną :-)


Dzień dobry 🌞🎄🎅
Dziś wracam do bożonarodzeniowych robótek.



Ten czerwony bieżnik zrobiłam dla synowej na jej duży prostokątny stół. U siebie w domu nie mam takiego więc prezentuję na owalnej  ławie.


Jest to w sumie ozdobna taśma jako dekoracja świątecznego stołu  i nie tylko .
Ma intensywny czerwony kolor i przetykana jest metalicznym złotem.
Szpice wykańczają dwa złote frędzle zwane teraz chwostami. Nie wiem czemu.

Dla mnie chwost to ogon diabła znany z legend i baśni a frędzel to frędzel czyli pęk nitek zebranych w pęczek , stanowiący wykończenie firanek, bieżników, chust i innych ubrań .

Rozpisałam się o tym bo szukając w pasmanterii frędzli ,  nie znalazłam ani jednego . Za to były chwosty ale musiałam sama wypatrzeć je na sklepowych  półkach.
Czy już taka stara jestem ?i przeterminowana?

Na szczęście nie czuję się aż tak.




W każdym razie czerwony filetowy bieżnik wykończyłam złotymi gotowymi frędzlami.

Taśma ma 164 cm długości bez frędzli  i jest szeroka na 24 cm .
 Z frędzlami długość sięga 182 cm.

Bieżnik wykonany jest w technice siatkowej i są to powtarzające się kwadraty kwiatowe w części środkowej. Na szpicach ozdobna gwiazda . Całość tej długiej serwety , otacza kwiatowa koronka.

Wzór podstawowy pochodzi z "Szydełkowanie - serwety i obrusy "
nr 5/2016. Mój wkład to gwiazda na szpicach i koronkowy obrąbek.

Kordonek metalizowany Cable 5 i szydełko 1,25 mm.


Jak to bywa z techniką siatkową - każdy kto umie robić słupki - zrobi każdą filetową robótkę.
Pracę zaczynamy od części środkowej - 27 pustych kratek = 82 o.ł.


Gdy mamy już część środkową - z obu brzegów robimy szpic , zaczynając  od pasa samych słupków.
Następnie zwężamy ilość kratek rząd po rzędzie.
Całość otaczamy kwiatową koronką a przepis i schemat jest tu
KLIK
W ostatnim rzędzie wplatamy frędzle.


Przez kolor i złote błyski bieżnik może być świąteczną dekoracją.

Wyczerpałam już zapas tegorocznych robótek :-) Wyszydełkowałam jeszcze parę gwiazdek, śnieżynek na choinkę ale już nie zdążę z publikacją. Zaraziła mnie Urszula z blogu
NIESFORNE DRUTY 

Moje gwiazdki nie tak śliczne jak Uli :-)



Od dłuższego czasu odkładam ale wciąż wracam wracam i dziergam owalny obrus wg swoich zamysłów a teraz tak to wygląda i daleko do końca bo musi mieć ponad 2 metry


A wczoraj miałam znów niespodziankę :-) życzenia , karteczka i piękna zawieszka od Irenki z pięknego kreatywnego  blogu BABUCHOWE  ROBOTKI

Warto tam zaglądać a ja
BARDZO  DZIĘKUJĘ  IRENKO ❤️


I tak czas mija, rok się kończy . Ja zaczynam świąteczny urlop. Jeszcze tylko napiszę post z życzeniami  i do zobaczenia w przyszłym roku :-)





A Wam - Czytelnikom, Przyjaciołom mojego bloga

❤️BARDZO   DZIĘKUJĘ ❤️

za Waszą obecność , za przemiłe komentarze , za wyzwalanie we mnie impulsu do dalszego działania.




7 komentarzy:

  1. Piękne prace i prezenty!!! To naprawdę magiczny czas przed Bożym Narodzeniem :)). Uściski Bożenko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taśma czy bieżnik rewelacja .Widzę ja na białym obrusie.Synowa wie czego chce.Śnieżnynki są piękne,sporo ich zrobiłaś. Juz się zachwycam nowym obrusem ,fakt że duży ale będzie mega piękny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prace genialne Bożenko, czuć ten wyjątkowy bożonarodzeniowy klimat ;) Pozdrawiam świątecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Patrzę i nie mogę oczu oderwać! Same piękne prace, a do tego jeszcze takie śliczniutkie prezenty dostałaś - sama magia świąt 🎄🎅💖
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)