02 grudnia, 2019

Listopadowy bilans blogu :-)


"Jesień , liść ostatni już spadł..."    a przedostatni miesiąc 2019 roku też za nami.
Listopadowych publikacji było dość dużo. Jeszcze mam w zanadrzu co nie co :-) i nawet nie wiem jak to się stało , że od niepamiętnych czasów jest kolejka robótek do blogowych wpisów.


Dla mnie ok , fajnie bo teraz mniej będę miała czasu na dzierganie. 
Pracuję też nad większym owalnym obrusem cały czas z przerwami . Miał być pod choinkę dla córki ale będzie później.

Listopadowe robótki , nie wszystkie zrobiłam akurat w tym czasie. Sweter dla starszej wnuczki
wymagał przemyślenia bo długo nie byłam z niego zadowolona.

Ostateczna wersja - to komplet : sweter  z szydełkowym bolerkiem w kwiaty .

Splot kwiatowy jest też na golfie . Włóczka to Alize Superlana Batik w odcieniach różu, niebieskiego i szarego. 

Ścieg na druty to dżersej z przeplatanką pasm gdzie nie gdzie a na mankietach i golfie - podwójny ryż.


Dla młodszej wnuczki, która ma 13 miesięcy zrobiłam z tej samej włóczki Alize  sukieneczkę z ponczem.

Sukienka jest prosta , z długimi rękawami i łódkowym dekoltem. Dół spódniczki wykończyłam szydełkową koronką .
Ponczo jest z golfem , wiązanym pod szyjką. Golf jest na drutach a reszta szydełkowa.



Jak wiecie , mam troje wnucząt i obok dziewczynek jest i chłopczyk. Dla niego , również z Alize , zrobiłam pulower.

Odcienie granatu, niebieskiego , szarego tworzą poprzeczne pasy , podkreślając strukturalne wzory.  

Warkocze i przeplatanki a także ścieg ściągacza 2/2.


Pierwszy raz dziergałam włóczkę Alize i jestem nią zachwycona. Delikatna, miękka i elastyczna. Dzięki zawartości wełny będzie też ciepła. Przyjemność dziergania.

Zabezpieczyłam wnuki w nowe swetry . Ale w tym przedostatnim miesiącu roku , gdzie zbliżamy się do świąt Bożego Narodzenia, nie mogło braknąć aniołów.


Powstały trzy. Dwa ze złotych nici Nowosolski mają warkocze z wolno puszczonymi włosami . Są wysokie na 23 cm.


Listopadowe anioły są z tych większych aniołków a ten trzeci jest na drewnianym stojaku.




Anioł ma wianek z zieloną różą i jest całkowicie inny od pozostałych. 
Zrobiłam go z białych nici Nowosolski.

Poradnik krok po kroku

Myślę , że już nie będzie więcej aniołów  w tym roku ... ale nie zarzekam się :-)

Malutki bieżniczek z muszelkowym obrąbkiem  zrobiłam z białego kordonka Aria 5 . Brzeg wykończyłam złotą nitką.



Mały obrus, z kolei, zrobiony jest ze złotych nici Koral 10 .

Potrzeba prezentu dla kogoś wyjątkowego i kochającego retro , stworzyła tę serwetę :-)

Poradnik 


I na koniec - haft krzyżykowy "Maki na wietrze"

Siedziałam nad nim latem ale dość długo zeszło nad jego oprawą. Jest w złotych 2,5 cm ramkach pod szkłem.

Cieszy moje oczy co dnia :-) Maki są takie optymistyczne :-)






"To już jest koniec, nie ma już nic ".... do chwalenia się :-)

Lubię muzykę , lubię  piosenki i dlatego zaczęłam i kończę ten wpis fragmentami piosenek .
Z resztą jak śledzicie moje wpisy to często w nich goszczą.
Moim zdaniem , świat bez muzyki byłby jałowy i chyba straszny .

A Kto  zgadnie co to za piosenki ? 

" Dziękuję za muzykę , za piosenki , które śpiewam "

A Wam Dziękuję za Waszą obecność :-)


7 komentarzy:

  1. Kolejny miesiąc na bogato.I ja lubię tą wloczke.Jest miła w dotyku i cieplutko. Cenowo nienajgorzej. U mnie teraz będzie czas pieśni adwentowych i kolęd. Tak słucham kolęd wcześniej, jak sprzątam, piekę ciastka.Cały sprzęt mi wysiadł wiec będę z komórki słuchała. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez uważam , że Alize to fajna włóczka i w dobrej cenie. Pewnie do niej wrócę. Lubie kolędy i w ogóle lubię muzykę - dobrze ,że jest. Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Jesteś mega zdolna i mega pomysłowa, taka czarodziejka. Boskie prace. Widzę, że to sweterek dla wnuczki, no ale mnie się podoba bardzo, bardzo i sama bym taki nosiła. :)

    Tulę, uśmiecham się, pozdrawiam i życzę pięknego dnia. <3 :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację , ten sweterek może nosić i stara baba jak ja:-)żart bo czuję się bardzo młodo ...jeszcze .Bardzo dziekuję i życzę Ci pięknych dni :-)

      Usuń
  3. Как всегда все сделано с большим вкусом и талантом. Особенно понравились золотые ангелы. Вышитые маки тоже достойны всяческих похвал.
    Ваше трудолюбие, доброта и терпение восхищают.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również najbardziej podobają się złote anioły :-)Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Kuuuurczaki!! Piękne są te rzeczy! Podziwiam za talent :O

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)