18 grudnia, 2019

Serduszkowa zakładka do książki


"Zrobisz mi zakładkę do książki na szydełku? Musi to być serce. 
Będzie super do moich romansów :-)"


Zapytała koleżanka a ja oczywiście zrobiłam to maleństwo prawie od ręki.

Kolory koleżanki , zaczytanej w romansidłach - odcienie fioletu. Ciemny i jasny kordonek Kaja 15.
Szydełko nr 1,25.

Serce ma 8 cm wysokości. Może to nie bardzo  praktyczna zakładka do książek bo wiotka ale koleżanka zachwycona. 


Teraz pisząc tego posta,  pomyślałam : można przecież usztywnić wikolem :-) i mogę to zrobić mimo kilkunastu dni używania i pewnie to zrobię :-)

Serce dziergamy od środka. Na początku robimy kwadrat z 7 pustych kratek i wysoki na 7 rzędów.
Pusta kratka to 1 słupek + 2 oczka łańcuszka + 1 słupek a szydełko wbijamy w 3 oczko.
Na dwóch bokach kwadratu zaczepiamy łuk z o.ł. tak by tworzył półokrąg.
Obrabiamy łuki słupkami.
Teraz słupki robimy w koło całości , wyciągając szpic serca oraz środkowe wgłębienie.
Całość wykańczamy słupkowymi wachlarzami.

Przepis jest prosty a serce powstanie niemal w chwilkę.

Serce to kształt , który kojarzymy z ciepłymi uczuciami i chyba na każdej twarzy pojawia się choć nikły uśmiech. Serce to symbol krwi ale też miłości a bez miłości świat jakby był uboższy. 

Każdy z nas potrzebuje miłości . Kochamy dzieci, wnuki , męża inne osoby ; kochamy miasto , w którym mieszkamy itd itd

Kochajmy więc ciągle i stale ❤️
I bądźmy kochani ❤️


i tego Wam życzę z głębi swojego serca.
❤️❤️❤️

Odkąd prowadzę bloga powstały jeszcze cztery szydełkowe serca. 
Oto one i każde w poradniku krok po kroku 


serca malutkie 1 , 2,



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🍂🍁🌞☔🍁🍂🌲



9 komentarzy:

  1. Bożenko bardzo mi się podoba taka forma zakładki ❤. Piękne serduszko wyszło! Serce to najbardziej niezwykły symbol i słów do niego nie potrzeba. Buziaki kochana i miłego dnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Justynko i buziaki przesyłam 😘

      Usuń
  2. Fajne serduszko , ale jako zakładka jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez ...wcześniej...i w sumie dobre rozwiązanie

      Usuń
  3. Śliczna jest ta zakładka. Może być wspaniałym prezentem, a symbol serca podkreśli uczucie żywione do obdarowanej osoby.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne serducho i to od serca zrobione.Dorosły sobie poradzi z taką zakładka
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Urszulko. Sprawdza się u kolezanki i o to chodziło. Pozdrowionka ślę 😍

      Usuń
  5. Bardzo pomysłowa zakładka i tak starannie wykonana. Super

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)