02 grudnia, 2020

Gwiazdkowe zawieszki . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

w ten pierwszy mroźny dzień . Dziś u mnie cały dzień minus trzy stopnie. Śniegu brak , smog oczywiście jest ... więc ponurawo.

Śnieg już był 29 listopada ale na krótko. Taka miejska zima z ociepleniem klimatu w tle. Taki widok z sypialni miałam w niedzielny poranek. Biało było tylko jeden dzień z większą temperaturą od dzisiejszej.


Ja dalej w temacie gwiazdek, śnieżynek, zawieszek. Dziś prezentuje jedną z nich. Zawieszka składa się z trzech śnieżynek różnej wielkości. Gwiazdki połączyłam srebrnymi haczykami do ozdób choinkowych.


Wzór odtworzyłam ze zdjęcia znalezionego w Internecie. Szydełkujemy samymi podwójnymi słupkami. Szydełko 1,25 i bawełniane nici Nowosolski. Usztywniłam klejem wikolowym rozcieńczonym   wodą.


1 rząd   8 o.ł. zamykamy w kółko i robimy 3 podwójne słupki +3 o.ł. - powtarzamy jeszcze 7 x

2 rząd   w każdym łuku z oczek łańcuszka : 2 x 3 podw s rozdzielone 3 o.ł. + 1 o.ł.

3 rząd będzie ostatnim małej gwiazdki - 

2 x 3 podw s rozdzielone 3 o.ł. + 5 pętelek o różnej ilości oczek (7, 9, 11, 9, 7) + 2 x 3 podw s rozdzielone 3 o.ł.


Jeżeli chcemy średnią gwiazdkę to robimy 4 rzędy , powtarzając rząd 2 dwa razy  . Największa gwiazdka będzie miała 5 rzędów. W każdym rzędzie pomiędzy grupami podwójnych słupków dodajemy 1 o.ł. by śnieżynki nie ściągało :-)


Zrobiłam kilka takich kompletów zawieszek z różnych kordonków : Arii 5, metalizowanych cieniutkich, Muzy 10 i Maximum. Wykorzystałam prawie całe białe zapasy :-) Były też czerwone i złoto-beżowe. Rozdałam oczywiście ale sobie coś tam zostawiłam :-)


W zawieszkach można wykorzystać różne wzory , połączyć i powiesić w różnych miejscach w domu . Ozdoby świąteczne są wskazane :-)



W kuchni powiesiłam taki zestaw - serweta-gwiazda dosyć ażurowa i dwie mniejsze śnieżynki.


Święta już za trzy tygodnie , czas goni ale też i cieszy nadchodzącymi radosnymi dniami. Co prawda - będą inne z tłem pandemii, izolacji  i nieszczęść ludzkich. Musimy się cieszyć nawet każdą chwilą bo nie wiadomo co będzie dalej. 

💗Bądźcie zdrowi 💓



Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia w następnym poście :-)

🌲🌻🍄🌞☔🍂🌳




4 komentarze:

  1. Bożenko Twoje zawieszki są śliczne!! I bardzo ładnie, elegancko prezentują się w oknie :). Oj tak to będą inne święta, oby były zdrowe, a reszta ułoży się. Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świątecznie na blogach, te zawieszki są wspaniałe, ja nadal krochmalę serwety i serwetki świąteczne, szydełko też w ruchu.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Які гарненькі підвісочки-сніжинки!

    З найкращими побажаннями!

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczne, takie misterne i delikatne jak prawdziwe płatki śniegu :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)