30 marca, 2021

Kolorowe szydełkowe pisanki.

 


Dzień dobry 🌞

w deszczowy poranek.

Deszcz bardzo potrzebny by wiosna nas otoczyła nas  wszystkim co ma kolorowe i piękne,  budzące się po zimowym śnie na kolejny czas.

Mamy też ostatnie dni by przygotować święta , znów odmienne  od poprzednich  lat . Ja przynajmniej mam nadzieję ,że to już będzie ostatni raz i pozbędziemy się pandemii , wrócimy do tak zwanej normalności , w której kontakt z ludźmi będzie bliski i serdeczny.

Wielkanoc to piękne święta , pełne nadziei ,  kolorów i pełne jajek :-) Dotychczas jaja ozdabiałam tylko cebulowym wywarem lub spożywczymi barwnikami . Po raz pierwszy w tym roku wydziergałam parę ubranek na akrylowe jajka. W sumie dwanaście - sześć małych - 8 cm i sześć dużych - 12 cm.

Zaczęłam od tych kolorowych. z resztek cieniowanej włóczki z metalizowaną srebrną nitką - oczywiście ten blask na zdjęciach jest niewidoczny. Może kiedyś stanę się super fotografem :-)



To było moje pierwsze wielkanocne jajo.
Prosty splot na szydełko nr 1,50.

Wiem, że w Internecie znajdzie się morze przepięknych ściegów ale wolałam by te świąteczne ozdoby były tylko moje.

Każde prawie jajo jest inne - zawsze mnie ciągnie w coś innego , mam to już w naturze :-)

Zaczęłam od tych większych form chyba dlatego, że więcej szydełkowych splotów można zmieścić.




Małe szydełkowe pisanki  też mają różne sploty :-) a ten z kwiatami przeszedł na ozdobienie jaj w kremowym kolorze z Arii 5 i chyba najbardziej mi się podoba.

A cała moja niewielka kolekcja szydełkowych pisanek tak wygląda


 Może za rok powtórzę ozdabianie akryli. Wszystkie nie zostaną w domu bo muszę się podzielić z dziećmi :-)

Ozdoby już mam a teraz czas na resztę przygotowań . Życzę Wam słońca i sił i pogody ducha w tym "gorącym" czasie a przede wszystkim zdrowia .


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷





3 komentarze:

  1. Pięknie wyszły z melanzowych nici.Moje akryle gdzieś się schowały i nie mogę ich znaleźć.To robię bombki bo będą potrzebne.Pozdrawiam
    .U nas słoneczko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bożenko, te pisanki ubrane w kolory są prześliczne! Aż radośniej na sercu robi się od ich oglądania :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Які гарненькі писаночки вийшли, вітаю! Найкращі побажання!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)