23 marca, 2021

Sznurkowe przydasie w poradniku

 


Dzień dobry 🌞
w wiosenny ale jeszcze zimowy dzień po raz pierwszy w tym roku :-)

Musimy jeszcze trochę poczekać a  "nim przyjdzie wiosna 
nim miną mrozy .... jestem w nieskończoności 
w morzu miłości do ludzi" tak pisał Jarosław Iwaszkiewicz a w melodie oprawił i zaśpiewał  Czesław Niemen. Piękne słowa, zawsze na czasie i pełne nadziei.  Gdyby wszyscy ludzie mieli serca pełne takiej miłości  - jakże piękny świat byłby . A może nudny. Któż to wie. 

W każdym razie - różnorodność też jest dobra . Każdy z nas jest inny , każdy z nas ma jakieś swoje pasje , zainteresowania. Jeden kolekcjonuje pieniądze , drugi zbiera znaczki a ja dziergam ile czasu wolnego mam.

Sznurek MILA 3 mm już wykończyłam do końca - całe 9 motków. Obok dywanika , zrobiłam dwie osłonki doniczek,  trzy podkładki pod talerze i przybornik na ołówki, pisaki dla wnuczka trzecioklasisty. Całkiem sporo wyszło z tych 900 m sznurka.

Dywanik już był, osłonki też . Teraz czas na pozostałe drobiazgi. 



Podkładki są okrągłe ,  mają średnicę 26 cm . Brzeg wykończyłam oczkami rakowymi. Wszystko to powstało na szydełku nr 5 i 10 bo chciałam by były dość ścisłe a moja technika jest dość luźna. 

Poradnik - prosty bo to tylko 5 okręgów i brzeg. Trzy pierwsze trzy okręgi robimy na szydełku nr 5 , a dwa następne na szydełku nr 10 . Nie musimy dodawać oczek. Podkładka pod talerz musi być pięknie okrągła i najlepiej bez szwu  więc na początku każdego rzędu zaczynamy : 
w oczku robimy 2 o.ł. i 1 s.




10s w pętelce
20 s
30s
same słupki - szydełko nr 10 
same słupki
oczka rakowe - szydełko 5



Przybornik na ołówki powstał już z całkowitej resztki sznurka - ostatnie oczko i ostatni 1 cm nitki - rzadko tak wychodzi a już myślałam ,że trzeba będzie dodać jakiś kolor włóczki i dopasować grubość.

Udało się nic nie kombinować.


Do usztywnienia przybornika użyłam tekturowego wkładu z wyrobionego kordonka. Pojemniczek jest wysoki na 9,50 cm i ma  średnicę 8 cm. Myślę, że dość dużo pisaków tam się zmieści .


Podstawa to 2 okręgi zrobione tak samo jak przy podkładkach. Następnie robimy wokół oczka rakowe. Dalej - same słupki a szydełko wbijamy przed oczkiem rakowym. 


I tak się skończyła moja marcowa przygoda ze sznurkiem MILA :-)




❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷




8 komentarzy:

  1. Bardzo piękne rzeczy zrobiłaś i tak pięknie i mądrze napisałaś. :) Ty również bądź zdrowa i ciesz się każdego dnia swoją pasją, uściski wielkie. <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszko i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  2. Bożenko wspaniały kompet. Idealny na biurko :)). Bardzo podoba ami się przybornik na długopisy czy kredki :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Justynko i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  3. Super wykorzystanie sznurka do zera.Komplet świetny.Fajne zastosowanie sciegu rakowego , nie znałam takiego łączenia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  4. Чудовий набір. Теж схожий робила))) Найкращі побажання!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)