19 marca, 2021

Sznurkowe osłonki na doniczki w poradniku

 

Dzień dobry 🌞

jutro już zacznie się astronomiczna wiosna , dzień wcześniej od tej kalendarzowej - oczywiście usłyszałam w radio bo nie jestem astronomem . 
Mnie osobiście to bardzo cieszy bo dni będą dłuższe, więcej słoneczne i ciepłe. Będzie coraz bardziej kolorowo i wesoło , przynajmniej wokół nas.

Moje robótki dalej w klimacie sznurka. Wykańczam nitki do końca trzech motków, które zostały z dywanika :-) Synowa doprosiła osłonki na doniczki i podkładki. 




Moja przygoda ze sznurkiem jest bardzo młoda choć dziergam pół wieku. Były pierwsze torebki, był pierwszy dywanik a dziś pierwsze osłonki na doniczki.

Osłonki robiłam półsłupkami a ostatnie trzy rzędy to oczka ścisłe. Mniejsza ma średnicę 20 cm a większa 24 cm. Wysokie są na 18 cm. Sznurek MILA 3 mm , szydełko nr 10.



Bez doniczek - tylko troszkę trzymają fason. U mnie ciężko z doniczkami bo miłość do nich jest nieodwzajemniona i kwiaty pod moją ręką padają. Dobrze,  że ostatnio  dostałam piękności i jaskry mogły stać się  modelami i jeszcze takie "szable" - zapomniałam nazwy . 




Wykonanie takich doniczkowych osłonek nie jest trudne. Pracę zaczynamy od 5 półsłupków w pętelce. Następnie podwajamy ilość półsłupków by w kolejnym okręgu co drugi półsłupek dodawać oczka. Tak tworzy się koło czyli podstawa doniczki. Tak robimy 5 okręgów.

Dalej - tylko w koło przerabiamy tę samą liczbę półsłupków. 
Wykończenie to trzy rzędy oczek ścisłych.



🌷Miłego weekendu Wam życzę , pierwszego wiosennego 🌷


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷

  


6 komentarzy:

  1. I będzie wspaniały komplet, dywanik, osłonki i podkładki.Jak dla mnie synowa ma świetny gust, mnie się taki zestaw podoba.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Urszulko a synowej przekaże . Serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  2. Prześliczne osłonki na doniczki. Ja lubię takie rzeczy, mama lubi robić osłonki na doniczki. W tym roku zrobiła jedną i powędruje ona na balkon do naszego małego ogródka. :) W ogóle to miło zobaczyć roślinki, a i tło kolorowych deseczek mi się podoba. Miałam kiedyś bardzo podobną okleinę na szafce na balkonie i ogromnie mi nastrój poprawiała, także aż miło popatrzeć. :) Pozdrawiam i życzę przepięknego weekendu. <3 :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Balkon masz zjawiskowy i pewnie taki będzie tez w rozkwicie . Deseczkowa okleina zdobi i rozwesela fragment ściany w kuchni przy stole. Lubię ją co rano 😃 Bardzo dziękuję Agnieszko i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  3. Podobają mi się takie osłonki - stwarzają niecodzienny klimat!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)