26 marca, 2021

Szydełkowe pisanki w poradniku krok po kroku

 


Dzień dobry 🌞
i słoneczko Wam wysyłam na dobry weekend , na dobry czas :-)
Jeszcze kilka dni i będziemy mieć wiosenne święta - Wielkanoc i aby tradycji stało się za dość na świątecznym stole nie może braknąć pisanek - kolorowych jajek  - symboli życia, nadziei i wiary. 

Życia bo wraz z wiosną wszystko wokół nas  budzi się  z zimowego snu .
Nadziei - zawsze potrzebna a teraz jak najbardziej ... na koniec pandemii.
Wiary w zmartwychwstanie Chrystusa dla chrześcijan oraz wiary w lepszy świat  dla wszystkich. 

Dekoracji jaj jest dużo ale  najprościej jest je  okleić lub ugotować w łuskach cebuli . Już właśnie zbieram łupiny cebuli by wystroić moje jajka w złoty brąz i tak już działam od niepamiętnych lat. 
Rzeżucha też rośnie i jej zapach przypomina o nadchodzących świętach.



A w tym czasie pochwalę się moimi szydełkowymi pisankami w dwóch rozmiarach - 12 i 8 cm . Formy akrylowe , składane kupiłam na Allegro. Wzór sama obmyśliłam a do wydziergania zużyłam resztki kordonka Aria 5 ecru . Szydełko nr 1,50 mm.

Wybrałam ścieg kwiatowy, kojarzący się z wiosną .  Dzierganie większej pisanki zaczynamy od 8 o.ł. , zamykamy w kółko i robimy 20 s


20 s z 2 o.ł. 
łuki z 5 o.ł.
*2x3 s łączone górą + 3 s  w 1o. , łączone górą - w poprzek * = 10 połówek kwiatów 
* w środku kwiatka : 2x3 s łączone górą i rozdzielone 5 o.ł. + 5o.ł.* = 10 kwiatków
łuki z 5 o.ł. 
łuki z 5 o.ł.
*2x3 s łączone górą + poprzeczne  3 s  w 1o. , łączone górą  * = 18 połówek kwiatów 
* w środku kwiatka : 2x3 s łączone górą i rozdzielone 5 o.ł. + 5o.ł.* = 18 kwiatków
łuki z 5 o.ł. 
łuki z 5 o.ł.
*2x3 s łączone górą + 3 s  w 1o. , łączone górą - w poprzek * = 9 połówek kwiatów 
* w środku kwiatka : 2x3 s łączone górą i rozdzielone 3 o.ł. * = 9 kwiatków
łuki 4  o.ł.  x 3 i ściągamy nitką 

Mniejsze jajko robione jest podobnie. Zaczynamy jak duże. 



Szydełkowe pisanki są dużo ładniejsze w realu - zdjęcia wyszły niespecjalnie. Gruba nitka kordonka nadaje im szyku grubej bawełnianej koronki. 







Zrobiłam na szydełku jeszcze troszkę kolorowych koszulek na akrylowe jaja ale o tym opowiem później.


🌷Miłego weekendu Wam życzę , pierwszego wiosennego 🌷



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌲🌞🌼☔🌷




1 komentarz:

  1. Też zbieram łuski cebuli do jajek.Jajka pięknie ozdobiłaś, też jeszcze 5 zrobiłam i jeszcze gdzieś mam te akryle tylko się zapodzialy.U nas też cieplutko.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)