22 września, 2021

Biały letni sweterek . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

Może nie czas na takie ubrania bo zimno i zbliżamy się do zimy i raczej  marzymy o ciepłych otulaczach , ochraniaczach od chłodu.

Nie wszyscy jesteśmy zmarzluchami a ja niestety tak. Niestety bo zimno mnie bardziej męczy niż upał i wymagam bardzo ciepłych ubrań , najlepiej z wełną w składzie.

Ten biały sweterek jest bawełniany , lekki , ażurowy  ale może też teraz ozdabiać cieplejszą sukienkę. Zrobiłam go z białego kordonka Babylo 20 na szydełku nr 1,25 mm . Jeszcze przed latem i trochę już w nim poparadowałam.


Sprawdza się dla moich ubraniowych upodobań. Tworzą go szydełkowe sześcioboczne , kwiatowe motywy o przekątnej 6 cm. Ile tych elementów? nie liczyłam ale trochę umęczyła mnie monotonią praca nad nim. Wróciłam w szydełkowe motywy , mimo ,że za nimi nie przepadam, bo jednak tworzą najładniejsze koronki a taki sweterek był mi potrzebny. Zimno dociera do mnie i latem a taka narzutka zawsze lepiej wygląda niż sweter.




Ażurowy sweterek jest w rozmiarze ok. 40. Sięga bioder . Ma rękawy 3/4 , okrągły dekolt i jest bez zapięcia. Robiony jest bezszwowo . Wymiary : wysokość 45 cm , szerokość 48 cm x 2 


Praca jest żmudna ale warta zachodu :-) Etapy tak wyglądały :


Łączenie środkowych motywów jest na sześciu bokach . Wzór wypatrzyłam na Pinterest



Połówki motywów już sama opracowałam. Też potrzebne by brzeg był prosty przy połach przodu i mankietach .



Wykończenie Przodu i mankietów sama opracowałam. Jest to :
1 rząd → same półsłupki
2 → rząd same słupki 
powtarzamy 
5 rząd → same półsłupki
6 rząd → 1 półsłupek + 3 o.ł. (szydełko wbijamy w co 4 oczko )


Dół i dekolt - zostawiłam szpice motywów i wykończyłam podobnie tzn. ostatnie dwa rzędy z plis przodu i mankietów .


Nie musimy zszywać bo tworzymy sweterek z motywów a każdy z nich łączymy w ostatnim rzędzie. 



Ten piękny kwiat to mój prezent od Bratowej męża. To afelandra stercząca - krzew brazylijskich tropików a u nas ozdobna roślina doniczkowa. Nie wiem jak długo będzie cieszyć moje oczy bo jak wiecie nie mam tzw ręki do kwiatów.  Dobrze , że choć do dziergania mam :-)



Kiedyś usłyszałam : "nie lubię ubrań wykonanych na szydełku bo serwety nosi się na sobie " :-) Ale co to przeszkadza? Oczywiście z tych motywów i obrus będzie pięknie koronkowy ale mnie to nie przeszkadza :-)





❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-).. już jesienną porą :-)


🌲🌞🌼☔🌷




9 komentarzy:

  1. Мої щирі вітання з такою прекрасною великою роботою! Кофта з мотивів чудова і дуже Вам пасує! Я теж маю у планах таку собі зв'язати, але швидкість у мене менша, ніж ваша)))
    Найкращі побажання!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Taki sweter to wyzwanie dla niecierpliwych . Serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  2. Piekne wdzianko ,bardzo eleganckie ale ja nie cierpię elementów, bajecznie wyglądasz w tym wdzianku.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie cierpię ale czasami coś łącze bo lubię koronki. Jestem za i przeciw 😄 Bardzo dziękuję za miłe słowa i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  3. Piękny!!!! Niezwykle pracochłonna robótka, a efekt - rewelacja!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Małgosiu i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  4. Zachwycający sweterek :0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Moniczko i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  5. Piękny sweterek, jak wszystkie pani prace-) pozdrawiam i podziwiam.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)