08 września, 2021

Małe ponczo . Zrób razem ze mną :-)

 

"Nic nie tworzy przyszłości tak jak marzenia"
                                                           Wiktor Hugo

Dzień dobry 🌞

Wśród świąt nietypowych jest taki sympatyczny dzień jak dzisiaj 

 Dzień Marzyciela .

Coś dla mnie :-) marzę od dziecka a po latach życia uważam , że marzenia są bardzo kreatywne , poprawiają nastrój nawet pomimo niespełnienia, są odskocznią od codzienności i siłą napędową w życiu bo niektóre się spełniają :-). 

Ktoś powiedział , że " życie bez marzeń jest jak ogród bez wody" i ile racji miał w tym ? bardzo wiele. W marzeniach możemy być w każdym miejscu , możemy być kimś innym , możemy mieć świat piękniejszy od tego , w którym jesteśmy. A to przekłada się na codzienne poczucie szczęścia. Powiecie - ucieczka od rzeczywistości ale tak nie raz potrzeba by nasze samopoczucie poprawić . Życie najczęściej nas nie rozpieszcza ale zawsze w każdej chwili złej możemy znaleźć coś dobrego bo nigdy nie jest tak źle jakby nie mogło być gorzej. To moja filozofia mojego życia a przerobiłam nie jedno. 

💗Życzę Wam w tym dniu wszystkiego najlepszego - marzcie , spełniajcie swe marzenia i bądźcie po prostu -  Marzycielami. 💗

W marzeniach nasza siła💓🌞💓

Siłą życiową jest też pasja jak moja skromna pasja dziergania. Moja terapia na smutki :-) i nie tylko.  Dziś pochwalę się ponczem , z którego nie jestem aż tak zadowolona jak z innych rzeczy ale zrobiłam go i jest.

Po dwóch sweterkach dla dwóch wnuczek zostały dość spore resztki chabrowej i kremowej Nako Sport Wool . Pomyślałam o ponczu dla mojej starszej wnuczki bo i kiedyś mała też w nim pochodzi. Ponczo jest krótkie ale będzie na pewno  praktyczne . Taka szybka ciepła narzutka nawet na pidżamę.


tył poncza



Ponczo tworzą trzy prostokąty - duży kwadrat  o boku 50 cm , który jest plecami  oraz dwie połówki tego pierwszego w formie szalików robionych od ramion tyłu. Każda część ma różnej grubości paski w w sumie w czterech kolorach : chaber, krem, czerwony i bordowy. Resztki włóczek Nako Sport Wool . 

Ponczo zrobiłam na drutach nr 5.



 Pracę zaczynamy od tyłu poncza i na druty nr 5 nabieramy 50 oczek i ściegiem francuskim przerabiamy 10 rzędów. Powyżej wzór rozkładamy na 3 części :

6 oczek - ścieg francuski + 38 oczek - dżersej z paskami + 6 oczek -ścieg francuski .

Na wysokości 47 cm robimy 6 rzędów chabrowych ściegiem francuskim. Pracę rozdzielamy na pół i od góry na dół robimy przody poncza. Na początku - 6 rzędów francuskim , po czym znów paski z chabrowym obrzeżem . Każdy "szalik" ma takie rozłożenie ściegów : 6 oczek przerabianych francuskim ściegiem + 16 o. paski + 4 o. przerabiane ściegiem francuskim (środek przodu  poncza  ). Kończymy 10 rzędami ściegu francuskiego.

Zszywamy środkowe "szale" tak by był dekolt w szpic oraz  boki by zostawić otwór na ręce i zostawiamy  boczne  rozcięcia . 





Moja robótkowa przygoda z Nako Sport Wool jeszcze się nie skończyłam. Źle oceniłam wielkość resztek - zostało i chabrowej i kremowej trochę . Ponczo mogłoby być dłuższe ale doróbka źle wygląda. Z drugiej strony - przydasie będą :-)

Taki też "eksperyment" zrobiłam , zawieszając ponczo na damskim manekinie 



Lepiej jednak tak 



A na koniec z uwagi , że dziś Dzień Marzyciela fragment mojej ulubionej piosenki Johna Lennona w wolnym tłumaczeniu - refren  piosenki Imagine (Wyobraź sobie ) z muzyką i tekstem Lennona 

...Może powiesz  , że jestem marzycielem
ale nie jestem jedynym  
Mam nadzieję , że któregoś  dnia dołączysz do nas
 I świat będzie jednością...

Marzę by tak było jak w tym manifeście chyba jednak  nie piosence  :-)



❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌲🌞🌼☔🌷




10 komentarzy:

  1. Grałam kiedyś na pianinie tę piosenkę, ciekawe czy mam jeszcze nuty...muszę poszukać, bo pamiętam, że miło mi się to grało. Jeśli mam nuty, to zagram, myśląc o Tobie!!!!!!! Ponczo jest prześliczne i takie słodziaśne, urocze. :)) Piękny to dzień, nie wiedziałam, że dziś taki, dziękuję za informację. Ileż ja to marzeń nie spełniłam, ale każde było właśnie motorem do działania, chwilową radością, ekscytacją. Nawet jeśli potem było zawiedzenie, to nie oddałabym tych moich nawet niezrealizowanych marzeń, bo dzięki nim mogłam być raz piosenkarką, raz akltorką, a raz przewodnikiem. :))) Marzmy, cieszmy się marzeniami, uczymy się poprzez nie, one ubarwiają życie i dodają sił. Dziękuję, że jesteś!!!!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie napisałaś Agnieszko i bardzo Ci dziękuję 😍 Bardzo dziękuję , że jesteś 😍 Ja zaczynam przygodę z pianinem i może wytrwam by zagrać Imagine . Na razie gram króciutki ćwiczeniowy utwór na 4 nuty ale już z pamięci i duma mnie rozpiera. Sama się uczę więc to potrwa ale realizuję swoje dziecięce marzenie. Bo jak nie teraz ? To kiedy?gdy starość już puka puk puk 😀 Marzenia nas określają i dobrze ,że są nawet te niezrealizowane. Może u mnie o jedno mniej będzie .Serdeczności ślę 😍 i by Twoje marzenia się spełniły większej mierze od moich

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pieknie opisalas.Coz byłoby życie warte bez marzeń ? Lubię czasami pobujać w obłokach, potem lepiej się czuje.Poncho jest słodkie, kolorki urocze , z resztek jeszcze coś pięknego powstanie.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Życie bez marzeń jest puste, smutne, straszne i przerażające. Oby jak najmniej, a nawet wcale nas nie spotykały :0)
    Poncho jest piękne i na pewno będzie ulubione :0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie napisałaś Moniczko . Marzeniami kolorujemy świat . Bardzo dziękuję 😍

      Usuń
  5. Зі Святом! Мої найкращі побажання Вам і вашій родині!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  6. Dzień dobry :) cieszę sie ze tu trafiłm i w dodatku na taki fajny post o marzeniach. Jestem z tych co ciągle o czymś marzą a najbardziej o nowych miejscach w świecie :) I wierzę w to że w końcu marzenia się spełnia może nie wszystkie ale jakąś ich część :)
    Piekna robótka ja właśnie zaczynam moj pierwszy w życiu sweter :) może wyjdzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia nie musza się spełniać ale trzeba je mieć . Ja tez marzycielem jestem. Ciągną mnie nowe miejsca ale nie musza być daleko. Bardzo dziękuję za odwiedziny i życzę powodzenia w robótkowy świecie . Serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)