06 września, 2021

Ciepły sweter na 3 latka. Zrób razem ze mną :-)


 Dzień dobry 🌞
w słoneczny lecz bardzo zimny wrześniowy poranek.

U mnie tylko 10 st.C ale będzie cieplej bo tak meteorolodzy obiecują i w końcu mamy jeszcze lato, podszyte jesienią ale lato.


Dziś na blogu też akcenty zimna - gwiazdka , która może być symbolem śniegu lub świąt  Bożego Narodzenia. To przód sweterka dla młodszej wnuczki , która wkrótce będzie trzylatką. 



Tył sweterka ozdabia lilijka - znak Quebec w Kanadzie a więcej informacji o lilijce dla ciekawskich odsyłam   tu KLIK
Pomysł swetra z lilijką jest pomysłem starszej wnuczki i dla niej zrobiłam podobny sweter w pierwszej kolejności . Poradnik KLIK . Ponieważ włóczki zostało dość dużo - powstał półgolf dla jej siostry :-)



 Mniejszy sweter jest na 3 latka i ma wymiary : długość od ramion 39 cm , 
szerokość - 2 x 36 cm
długość rękawów 33 cm 
wysokość półgolfika 5 cm 

Sweter ma półgolf, rękawy prosto wszyte i jest w kolorach chabru i kremu dzięki włóczce Nako Sport Wool.


Zrobiłam go na drutach nr 5 .



Pracę zaczynamy od dołu  tyłu - nabieramy 40 oczek i przerabiamy ściągacz 2/2 na wysokość 8 rzędów. Zmieniamy nitkę na krem i 2 rzędy będą jasne a 4 chabrowe . Powtarzamy dwa razy. 
Następnie ściegiem dżersej przerabiamy 6 rzędów i w 7 zaczynamy wrabiać lilijkę  wg schematu  KLIK , który zamieściłam w poprzednim wpisie. Lilijka ma wysokość 23 cm.  Zamykamy oczka ramion i robimy ściągaczem 2/2 półgolf.
Przód robimy podobnie . Po ściągaczu - ściegiem dżersej przerabiamy 8 rzędów i w 9 zaczynamy wrabiać gwiazdę wg schematu rozrysowanego przeze mnie , pamiętając o zawijaniu nitek. Gwiazda ma wysokość 13 cm. 


Rękawy robimy osobno każdy też od dołu. Na druty nabieramy początkowo po 20 oczek. Rękawy rozszerzamy ku górze i zakańczamy jasnym paskiem.
Sweter będzie ciepły bo składzie włóczki jest wełna a nie ma jak wełna na jesienno - zimowe dni , taka naturalna izolacja termiczna człowieka :-)


Na przodzie sweterka nie powieliłam pomysłu Helenki by było imię właścicielki , ponieważ po prostu  nie zmieściło się na tej szerokości swetra bo jest dwuczłonowe - Marie-Louise  . Nie spolszczam już bo brzmiało by niespecjalnie a same inicjały nie bardzo by mi się podobały. Gwiazda dla ciepłego swetra bardziej mi się podoba.





❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)


🌲🌞🌼☔🌷



8 komentarzy:

  1. Wnuczka będzie super w tym sweterku wyglądać, jest prześliczny. Mnie też chce się porobić na drutach i tak to już gadam od roku, albo i dłużej, zamiast iść i kupić wełnę i ruszyć dupsko swe. hehe 
    Pozdrawiam Cię cieplutko, dużo radości dla Ciebie  i twych ukochanych. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba się wziasc za te druty. Ciekawa jestem co stworzysz 😍 Bardzo dziękuję i dla Ciebie wszystkiego najlepszego 🌞

      Usuń
  2. Kolejny słodziak zszedł z drutów.Piekne kolorki i motywy.Bardzo daleko masz wnuki, szkoda ale nic nie poradzisz.Pozdrawiam serdecznie.Juz chłodne wieczory i poranki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo daleko są ale trudno i tak musi być. Za to wielkie święto w domu jak przyjeżdzają. Jeszcze mam wnuka 8 latka i być mize wkrótce będzie w pobliżu . Grunt,ze mamy szczęście być babciami . Bardzo dziękuję Urszulko i serdeczności ślę 🌞

      Usuń
  3. Obie w takich samych kolorach :0) jak dla mnie to super :0) bardzo lubiłam moich chłopców ubierać tak, aby "pasowali" do siebie kolorystycznie ;0) ech, kiedy to było ;0)
    Sweterek bardzo ładny :0)
    Pozdrawiam serdecznie Boni :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córka lubi swoje dziewczynki ubierać podobnie choć to 6 lat różnicy między nimi. Rodzeństwa fajnie tak wyglądają. Ja tego jaki matka chłopca i dziewczynki , nie przerabiałam 😃 ale teraz dla wnuczek często dziergam podobne ubranka. Bardzo dziękuję Moniczko i serdeczności ślę 🌞

      Usuń
  4. Гарна робота! Мої вітання!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Alla i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)