22 marca, 2022

Podkładki - kwiatki śr.17 cm. Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

po raz pierwszy w wiosenny czas. 

Podkładki - kwiatki w sam raz wpisują się w teraźniejszy czas . Czas wiosny, czas oczekiwania na święta Wielkanocne. 

Cały komplet zielono-żółty zrobiłam dla córki  by święta były jeszcze bardziej wesołe i kolorowe. Później może je używać choćby w ogrodzie a może zostaną w domu . Wszystko to już zależy od niej czy moich wnuczek. 


Podkładki - kwiatki są średnicy 17 cm i zrobiłam je z grubej  akrylowej włóczki Melissa Zepelin na szydełku nr 5. Chwalenie się wyrobami zaczęłam od końcowych centymetrów nitek i dlatego też zaczynam od podkładek mniejszych. 

Cały komplet to duże podkładki pod talerze, podkładki- kwiatki i pisanki.



Przepis na podkładki - kwiatki jest banalnie prosty i szybki w wykonaniu. Mamy do wydziergania tylko cztery rzędy. Gruba nitka, grube szydełko robi dużą średnicę :-)



6 o.ł. zamykamy w kółko

zielona nitka  🍀 20 słupków

żółta nitka  🌻 10 x 2 s z 2 o.ł. - szydełko wbijamy w każde oczko

zielona nitka  🍀  w łukach : 2 x 2 s z 2 o.ł. 

żółta nitka  🌻  szydełko wbijamy pod zieloną nitkę , dwa narzuty i wyciągamy nitkę + 1 o.ł. + 5 s + 1 o.ł. i powtarzamy 



Pogoda teraz dopisuje , przynajmniej u mnie. Jest coraz cieplej , słonecznie i rozkwitają drzewa, krzewy i kwiatki. Nie każdy ma ogródek a  takie szydełkowe kwiatki każdy może mieć :-) 

Starsze moje dziergadła podkładkowe są na blogu w poradnikach krok po kroku a tak to było :



Są z kordonków cienkich i grubych oraz sznurka.


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌞🌲🌻🌼☔🌼🌻🌳🌞




6 komentarzy:

  1. Wiosenka na stole, kolorki cudowne, córcia będzie miała gotowe dekoracje.Pozdrawiam wiosennie i słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo ładnie, tak wiosennie od razu się zrobiło na stole i nawet całkiem prosto, ale coś czuję, że i to bym spartoliła. Nie mam talentu do takich rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :-)

      Usuń
  3. Śliczne te kwiatuszki. Można je wykorzystać do wiosennych dekoracji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Serwetki, podkładki i jajeczka w tych wiosennych kolorach wprowadzają radosny nastrój.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)