04 marca, 2022

Szydełkowe serce w obręczy śr. 26 cm

 



Dzień dobry 🌞
dziś u mnie rano sypał delikatny śnieg ale zima nie wróciła na szczęście. Po opadach zostało wspomnienie a w powietrzu nieśmiało czuć  już wiosnę.

Czas wojny u Sąsiadów, czas zarazy wszędzie nie sprzyja miłemu oczekiwaniu na piękną wiosnę , na wielkanocne święta. Nie mniej jednak pasja tworzenia odrywa nas od rzeczywistości choć na chwilę. Wzięłam się za coś nowego bo nie  licząc małego łapacza snów , po raz pierwszy zabrałam się za zapełnianie obręczy.

Obręcze kupiłam w internetowym sklepie www.dekorlamp.pl , który jest dość popularnym sklepem internetowym w moich grupach robótkowych na Facebook. Cena przystępna, szybka dostawa a obręcze super. Wybrałam serca i kola w białej stylizacji.

Serca przeznaczam dla wnuczek a dalej jeszcze nie wiem. Na razie wydziergałam dwa serca. Dziś pierwsze dla starszej wnuczki , której ulubionym kolorem jest fiolet.


Serce ma średnicę 26 cm a wzór wymyśliłam sama. Nie mam więc schematu. Nie przygotowałam też poradnika krok po kroku bo prucia też trochę było. Najpierw serce było za duże do obręczy , później za małe i wreszcie się udało.

Pracę wykonałam na szydełku nr 1,25 z białego kordonka Pyramid. Zaczęłam od kwadratu o boku 11 cm , w centrum którego jest kwiat.


Następnie na dwóch bokach kwadratu , wyszydełkowałam wachlarze .


Całe serce otoczyłam tzw pustymi kratkami a następnie łukami w dwóch rzędach. Całość serwetki połączyłam półsłupkami z obręczą.


Na obręczy cieniowanym biało-fioletowym kordonkiem obrobiłam kształt serca w czterech  rzędach : półsłupki, łuki, wachlarzyki i znów oczka łańcuszka z pikotkiem. W tym rzędzie u góry serca bezpośrednio zrobiłam paseczek do powieszenia - oczka łańcuszka i z powrotem oczka ścisłe. 


A że to już prawie wiosna , na serduchu usiadł pasmateryjny motylek z perełką :-)


Jak to się mówi? pierwsze koty za płoty :-) Jestem zadowolona. Na razie zrobione serce tylko wyprasowałam. Gdzieś czytałam , że należy usztywnić i może to racja bo mniej kurz będzie osiadał. Może jeszcze to zrobię :-) A może Wy macie doświadczenie w takich robótkach? Co o tym myślicie ?


Życzę Wam miłego weekendu :-) życie toczy się dalej tak jakby nic się nie zdarzyło ....


❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌞🌲❆☔❆🌲🌞





8 komentarzy:

  1. Super serducha wyczarowałaś. :)
    Podobają mi się. :)
    Ja też często sama kombinuję, a czasami zmieniam częściowo wzory. :)
    Sama wyginałaś drut na ramkę, czy kupiłaś gotowe?
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam obręcz w dekorlamp . Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń
  2. Wielki ukłon w Twoje stronę, pokombinowalas z tym sercem, czasami jest problem z okrągła obreczą.Ja robiłam na okrągłych obręczach ale serwetek nie krochmalilam , ciężko naciągnąć tylko moje ciemnozielone to brudu nie widać.U nas mocno śniegiem popadało i też zniknął lecz w nocy mają być kolejne .Trzymajmy się i niech nastanie pokój.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech nastanie pokój . Dobre słowa Urszulko. Bardzo dziękuję i serdeczności ślę🌞

      Usuń
  3. Brawo! Piękna praca i widać ile serca w nią włożyłaś, żeby wszystko było idealnie!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na takie serduszka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Bardzo dziękuję Małgosiu i serdecznie pozdrawiam 🌞

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)