17 marca, 2022

Pisanki . Zrób razem ze mną :-)

 


Dzień dobry 🌞

w kolorach wiosny i Wielkanocy :-)

Święta za miesiąc a wiosna już pomalutku rozkwita. Zawsze ta roku kojarzy mi się z zielenią i żółcią. Zielony od zawsze jest symbolem rodzącego się życia a także sukcesu i tak potrzebnej zwłaszcza teraz - nadziei . Żółty z kolei oznacza szczęście , gościnność i młodość.

Zielony w skrócie to kolor trawy , liści a żółty -  żonkili i innych wiosennych kwiatków i  krzewów.

Bardzo lubię ten zestaw barw bo wyzwala radość , ciepło,  energię i przywołuje słońce. 

.


W tym roku wydziergałam dwa ubranka styropianowych jajek z resztek włóczki, która mi została po podkładkach. O nich napiszę później. Zaczynam więc od końcowych centymetrów nitek :-) Melissa Zepelin . Jest to gruba akrylowa włóczka , bardzo miła w dotyku, skręcona z kilkunastu nitek, leciuteńko elastyczna. Pakowana jest w motki 100g o długości nitki 115 m . Zaleta dość duża - ma soczyste kolory.



Po dzierganiu kilku rzeczy - grubość nitki jest nie taka sama w każdym kolorze. Żółta była  cieńsza od zielonej i tym samym bardziej wydajna. Takie ubranka jajek są bardzo proste do zrobienia . Potrzebujemy styropianowe jaja wysokie na 9 cm , trochę grubej włóczki i szydełko nr 5 oraz ozdoby do wklejenia w powstałe romby. Ja wybrałam białe samoklejące się kwiaty i motylki oraz "klejnoty", które przykleiłam klejem wikolowym.



Przepis:-) 

Zielona nitka    1  👉  pętelce robimy 16 słupków
2  👉  8 łuków z 5 o.ł. - szydełko wbijamy w co drugie oczko a rząd kończymy: 2o.ł. + 1 słupek
3 i 4  👉  8 łuków z 5 o.ł. 
Żółta nitka -  robimy sznureczek z 20 o.ł. i zamykamy w kółko a dalej tak jak zieloną robimy rzędy od 1 do 3 i w tym ostatnim -  trzecim łączymy dwie części łukami  
W środek rombów wklejamy ozdoby

Pisanki są dość duże , kolorowe, może kiczowate ale robione z sercem, z myślą o wnuczkach, które na pewno się ucieszą.





A starsze i pierwsze moje ubranka na jajka akrylowe takie były i są też poradniki 

białe tu kolorowe tutaj 




❤️ Bądźcie zdrowi  ❤️


Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

Za komentarze , tak miłe i cenne dla mnie :-)

Do zobaczenia  :-)

🌞🌲❆☔❆🌲🌞




4 komentarze:

  1. Wiosenno -wielkanocny stół, kolorki cudownie razem wyglądają.Twoja kolekcja jajek wspaniałą.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stół dla córki :-)u mnie tak nie będzie. Mize kiedyś. Bardzo dziękuję Urszulko i serdeczności ślę 🌞

      Usuń
  2. To bardzo piękny zestaw świąteczno - wiosenny; kolory idealnie wpasowują się w porę roku - dają też i nadzieję!
    Piękna kolekcja pisanek!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)