14 października, 2024

Szara czapka

 


Dzień dobry 🌞

Już prawie czas na czapkę ale jak nie teraz to wkrótce. 

Jesień to najbardziej urozmaicona i zjawiskowa pora roku. To nie tylko kalejdoskop barw , ciepło nisko świecącego słońca ale też chłodne noce ,  wieczory i poranki .  Czapka lekko ciepła wpisuje się już w ten krajobraz.

ze spaceru, Ogród nad Sudołem, Kraków

Czapkę z warkoczami zrobiłam dla 11 letniego wnuka i nawet się ucieszył. W sumie co roku dziergam dla niego czapkę grubszą lub lżejszą.  Tegoroczna jest z tych drugich.


Zrobiłam ją na drutach nr 2 - ściągacz i nr 2,5 - góra czapki. Ściągacz jest 2/2 dość wysoki by złożyć go na pół i wtedy będzie grubszy otok. Od ściągacza w górę , pionowymi pasami poprowadziłam dwa rodzaje ozdobnych warkoczy. Na ściągaczu są trzy paski : czerwony, czarny i biały. Tak jak na pomponie, który sama też zrobiłam.


Warkoczowa czapka jest z wełny 100 % Baby Merino Dropsa . To ta sama włóczka , z której powstał niemowlęcy kocyk. Kolor jasny szary. Czapkę robiłam pojedynczą nitką od dołu na drutach prostych bo jak już wiecie nie dziergam żyłkowymi.  Dzięki warkoczom szew jest niewidoczny. 


Wnuk dzielnie pozował :-) 

🍂🍁🍂

Życząc Wam miłego tygodnia przesyłam jesienną różę , która zauroczyła mnie na działce koleżanki . Latem tu na tym krzewie były większe i mocniejsze w kolorze kwiaty róż a teraz zachwycają mnie swoją delikatnością i koloru i płatków

na działce koleżanki październik 2024


Bądźcie zdrowi  ❤️

🍂☔🌲🌞🍂🍐🌸

                                   
  Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

🍄🍂🌲🌞🌽🍎☔

3 komentarze:

  1. Śliczna czapka, warkoczyki takie delikatne,jak kiedyś spróbujesz na drutach żyłkowych to nie wrócisz do prostych drutów, polecam druty na żyłce.No niestety ranki i wieczorki już chłodne, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna czapka,bardzo lubię takie ręcznie robione czapki 😘🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna czapka, świetnie dobrane kolory, supcio!!!! Dziękuję za jesienne widoczki, mam  nadzieję, że masz miłą jesień. Bądź zdrowa, życzę wielu miłych chwil, uściski. <3 :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)