01 października, 2024

Owalna serweta 70x45 cm

 


Dzień dobry 🌞

dalej u mnie różowo 📕za sprawą kordonka Koral 10 nr 392. A za oknem Pani Jesień rozrzuca swoje dary i kolory. Jest pięknie , zwłaszcza w każdy słoneczny dzień.


Owalną serwetkę wydziergałam dla swoich potrzeb. Nie jest zbyt piękna bo nie zawsze robótki są perfekcyjne. Można spruć ale nie będę tego robić.  Niemniej jednak ozdabia jedną z moich domowych komódek i wygląda ok.

Ten wzór sam w sobie jest ładny ale wymaga innego kordonka, najbardziej bawełnianego.

Kordonek Koral jest poliestrowy , uciekający i śliski . Słupki nie zawsze są proste i to widać ale nie szkodzi, jak dla mnie.

Serweta ma kształt owalu i jest długa na 70 cm . W najszerszym miejscu ma 45 cm. Ażurowy środek otaczają szydełkowe wachlarze.

Wzór odtworzyłam na szydełku nr 1,50 z Pinterest i jest tu KLIK





A tu serweta będzie na stałe , przynajmniej przez jakiś czas


Trochę mam tu różności bo to komoda w sypialni przy łóżku :-)  A serweta ? ukrywa tu swoje braki :-)

A tak bez dodatków ... ale tylko do fotki :-)


W październikowe dni wpisuje się też obraz , który mnie najbardziej zauroczył zimą tego roku  w montrealskim muzeum sztuki. Jest to " October " (pl: Październik) francuskiego malarza neoklasycyzmu James Tissot (1836-1902). 


Obraz powstał w roku 1877. Jest to olej na płótnie o wymiarach 56 cm na 116 więc dość duży. Nie mogłam się napatrzeć więc mam go na kartce , która nie oddaje uroku ale przypomina o moich wrażeniach . 

Oryginał wisi na ścianie w The Montreal Museum of Fine Art . 

Portret damy wśród spadających złotych liści. 

Ujmuje mnie tu delikatność i subtelność urody młodej kobiety i sceneria , w której jest.  Cudowna wizja jesieni w postaci i w jej tle.

Możecie się ze mną nie zgadzać ale do mnie "przemawia" i dlatego z nim się z Wami dzielę :-)


Bądźcie zdrowi  ❤️

🍂☔🌲🌞🍂🍐🌸

                                   
  Bardzo dziękuję za odwiedziny mojego bloga :-)

🍄🍂🌲🌞🌽🍎☔


1 komentarz:

  1. Mnie się podoba ta serwetka, piekna jest i ciekawy wzór.Ta dama pośród spadających liści jest bajeczna, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)