19 czerwca, 2016

Owalny bieżnik- klasyka jest piękna:-)


Klasyka- coś ponadczasowego i pięknego.Myślę ,że ten bieżnik jest taki właśnie. Kształt smukłego owalu. Ujął mnie swoimi bocznymi wachlarzami i skromnością wzoru. Nada każdemu wnętrzu charakteru. 

Wykonany z grubego kordonka Aria polskiej firmy Ariadna . Kordonek bawełniany, wytrzymały na wysokie temperatury prania, ładnie wygląda przez lata. Nie zmienia się ani kształt ani faktura.
Mój bieżnik to nie szczyt mistrzostwa i jestem pewna ,że nie jedna Dziergarka czy też nie inny Dziergacz szydełkowy zrobi to lepiej i ładniej. 



Owalny bieżnik ma wymiary 32x95 cm a wzór pochodzi z gazetki "Sabrina Robótki" zeszyt nr 6/2012. Jeżeli użyjecie cieńszego kordonka, bieżnik będzie mniejszy w rozmiarze.Robótkę zaczynamy od miejsca zaznaczonego strzałką tzn.  od środka 157 oczkami łańcuszka. Szydełkujemy okrążeniami.

 

Pierwsze okrążenie : opuszczamy 10 oczek łańcuszka ( będzie to półkole wachlarza) , szydełko wbijamy w 11 oczko i robimy 1 słupek i w następnych 3 oczkach 3 słupki. Razem 4 słupki w oczkach łańcuszka od 11 do 14. Następnie* 5 oczek łańcuszka + 4 słupki * - powtarzamy do końca a ostatnie 10 oczek łańcuszka zamykamy oczkiem ścisłym. Mamy 1 okrążenie owalnego bieżnika czyli 12 x po 4 słupki.  Dalej wg schematu  - 2  okrążenie i następne.


Wielkość tego owalnego bieżnika możemy zmieniać dowolnie , nie tylko przez użycie cieńszego kordonka ale też manewrując ilością motywów. Takich motywów może być i więcej i mniej. Wszystko zależy od Was.


Mój bieżnik trochę jest za duży na komodę ale jak go robiłam to nie myślałam o miejscu jego wyeksponowania. Myślałam raczej o ławie. Mimo wszystko i w tym miejscu dalej mi się bardzo podoba. Tak samo zadowolone są osoby ,które obdarowałam tym skromnym, prostym a jednak pięknym owalnym bieżnikiem.

A co Wy na to?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za zostawione opinie o moim blogowaniu :-)